Част от политическите сили целят социологията да стане част от предизборната пропаганда

В другите държави социолозите коментират процеси, а не правят прогнози

Налице е желание на част от политическите сили социологията да стане част от предизборната пропаганда. Така водачът на евролистата на АБВ Ивайло Калфин коментира в предаването „Още от деня” по БНТ драматичната разлика в изнасяните от различните агенции проценти за предизборните нагласи на българите.  „С цялото ми уважение към науката социология, не е нормално две агенции, правили изследване по едно и също време, да дават резултати в пъти разлика. Другото нещо, което действително се случва – в коментарите на тези агенции, освен числата, отпреди да започне още формално кампанията, започнаха да се насаждат тези”, каза Калфин. Той обясни, че в другите държави социолозите коментират процеси, а не правят прогнози за шансовете на отделните политически сили.
Ивайло Калфин коментира липсата на дебати и липсата на европейските теми в предизборната кампания. „Когато говорим за европейски избори, алтернативите би трябвало да са в европейските теми, които някак ги пропуснахме на тези избори. Европа се променя, около еврозоната стават много по-силни институциите, банков съюз се създава, имиграционната политика е проблем, който пряко засяга страната ни, регионалното сътрудничество е проблем, договарят се дългосрочни отношения с Русия, с Америка... Къде е българският интерес тук”, коментира евродепутатът.