Реформи в нереформираното БДЖ

Не мога да скрия, че съм една идея неудовлетворен от лекото отстъпление, което Московски направи пред досадния и непрестанен рев на синдикатите. Ясно, че железницата има социална функция, но също така е доказано, че тя вече е в будна кома, на жизнения си предел. Няма как държавата (а няма и защо) да дотира със стотици милиони губещото предприятие. Само защото дадени профсъюзи имат интереси там. Или пък чичо Хикс от село Игрек е изпълнил детската си мечта да краде нафта в ролята на локомотивен машинист.

Не става така. С конформизъм влаковете се докараха до глух коловоз, от който няма изход. Светлината в тунела ще продължи да липсва докато обществото не проумее, че министърът и ГЕРБ не искат да убият БДЖ. Напротив – целта е най-достъпният транспорт да бъде спасен. Със  заклинания и мантри от БСП и старите муцуни с интереси в сектора няма да се получи. Не може да се реже, но и не е възможно ситуацията да остане на същото дередже.

Слушам сега за някакви рейсове на релси – шинобуси или както там ги наричат. Реших да се поинтересувам за две-три минутки в интернет (действие достъпно за всеки) и що да видя. Без да претендирам, че съм транспортен спец веднага ми стана ясно неприложимостта на тази идея. По три основни причини:

Първо – тези своеобразни автобуси ще са доста по-бавни дори от съществуващите влакове. Като имаме предвид все по-ниските цени на горивата кой ще се качи на това чудо при положение, че маршрутът е дублиран от шосеен транспорт, който е в пъти, ама в пъти по-бърз.

Второ – как се гарантира безопасността и изобщо приложимостта на тези шинобуси във високопланинските направления, особено в зимна обстановка? И кой ще отговаря ако стане трагедия?

Трето – откъде ще ги купуваме, с какви пари и по какви механизми? Или някой пак иска да направи далавера с нашите пари на гърба на потребителя и затъналото БДЖ?

Тази няма да я бъде. Реформа до дупка или мизерия? Избирайте сами!?