Пътни камери ще следят за колко време, какво разстояние изминаваме

Така ще бъде контролирана средната скорост на пътя, а радари ще следят за спазването й

Ще се върнем в училище и ще изчисляваме средната скорост по формулата от втори клас - S=VxT - Пътят е равен на времето по скоростта.

Контролът за средна скорост ще става с въвеждане на радари. Ако човек се движи от Бургас до София и обратно и радар засече по-висока не моментна, а средна скорост, изчислена по описаната формула, ще бъде хванат благодарение на новите мерки. Санкциите ще са административни и ще се налагат автоматично, защото камерата е заснела регистрацията на колата. Това каза Лазар Лазаров от АПИ по време на пресконференция за пътната безопасност, предаде „24 часа“.

"Има много добри резултати от въведената такава система на автомагистрала "Люлин", похвали се Лазаров. На пресконференцията присъстваха спортният министър Красен Кралев, регионалният Лиляна Павлова и председателят на Асоциацията за пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.

"Пускаме нова информационна кампания за превенция на борбата по пътищата", анонсира Тодоров. В нея ще бъдат разлепени над 100 билборда из страната. 5 от тях от днес греят из улиците на София, ще се облепят и рейсовете от градския транспорт и метрото.

„Много важен елемент за безопасността на пътя е самата инфраструктура“, заяви по повод началото на кампания за безопасно движение по пътищата министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, цитирана от "Фокус". 

"Това, което потвърдих тогава по време на кръглата маса и това, което ще потвърдя сега е, че към министерството с специалисти от неправителствения сектор и най -вече към института УАСГ, работи междуведомствена група, в която ние правим актуализация на наредбите. Наредба 1, която е за проектиране на пътища, наредба 2 - която е насочена към изграждането на транспортно комуникационните системи по пътищата не само по магистралите, но и в рамките на урбанизираните територии, където са уличните мрежи, бус лентите и велоалеите", каза Павлова. Тя уточни, че това са най-приоритетните промени, които трябва да се направят. 

По думите й, е ако се погледне статистиката, най-много пътно транспортни произшествия, където има загинали , или ранени са на територията на градовете, на урбанизираните територии, през населените места. 

"Усилията на министерството, отговорно за поддържане на пътната инфраструктура винаги са били в това да направим необходимото, за да създадем такива условия и предпоставки и законодателни от една страна и нормативни, но и от друга страна като мерки за повишаване на безопасността по републиканските пътища, така че да минимизираме до колкото е възможно тези пътно транспортни произшествия", каза още Лиляна Павлова. 

"Най-важното е да пази децата и младите хора на България, защото те са нашето бъдеще и за съжаление, именно те са тези, които най-често стават жертва на пътищата", допълни министър Павлова.