Московски: Недостатъчно служители и липса на устройства сред проблемите на границите

Анализът на риска изисква по-голям контрол и това също води до образуване на опашки, каза министърът

Проблемите по границите бяха идентифицирани още миналата година и те регулярно се случваха и на останалите ГКПП – Русе, Видин, „Капитан Адреево”, „Кулата”.

Проблемите са няколко – от една страна там, където сме първа страна, на ГКПП „Капитан Андреево„ , се прави анализ на риска и често се стига до 100-процентов контрол, което води и до създаване на колони. Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски в Би Ти Ви.

Той допълни, че другите проблеми са организационни и се надява в следващите месеци митниците и гранична полиция да ги решат.

Става дума за недостиг на служители и липса на определен вид устройства и съоръжения, които помагат за тези проверки.

Конкретно за „Кулата” през трета колона ще се пускат празните превозни средства, които много по-бързо ще преминават на кантарите, трети допълнителен кантар също ще се сложи, каза министърът.

"И на гръцка страна пропускливостта не е толкова голяма и там също става задръстване. Буферната зона между двете граници ще бъде използвана като тип паркомясто за допълнителни проверки и да има отделен поток за леките автомобили и микробуси".

Анализът на риска ще покаже може ли да се мине към някакъв вид селективно пропускане на границите, каза Московски и изрази надежда в първите седмици да се реши проблемът с недостига на хора чрез командироване на служители от другите пунктове.

 


"В концесията никой на никого нищо не подарява. Собствеността не се променя, тя си остава държавна. Не приемам начина, по който се прекрати концесията на Летище "София", коментира още транспортният министър. "Концесията е вид договор и ако нещо от него не бъде изпълнено, държавата веднага може да го прекрати", добави още той относно концесията на Летище "София".