Московски: Възобновява се процедурата за концесия на летище София

Транспортният министър е скептичен и по отношение на новината, че китайски инвеститори проявяват интерес към БДЖ

Възобновява се процедурата за концесия на летище София. Това обяви за ТВ „Европа“ министърът на транспорта Ивайло Московски. Процедурата бе спряна от служебния кабинет в началото на април.

Московски обаче е категоричен, че летището трябва да се управлява от професионален оператор, а с приходите да се оздравят железниците. Дълговете на БДЖ в момента възлизат на близо 440 милиона лева.

„Там трябваше да бъдат постигнати две основни цели. Летището да бъде управлявано от професионален оператор, и на второ място прихода от авансовото плащане за тази концесия да бъде използван за решаването на проблемите на дълговете в железницата. Нито един от тези проблеми не е решен, така че няма алтернатива на концесията“, изтъкна той.

Московски припомни, че доста дълго време се манипулираше тезата, че то се подарява или нещо друго се случва с летище София. „Само да обясня, и че по закона за концесиите собствеността за целия период остава публично-държавна собственост и не се променя. Единствено само управлението на тази инфраструктура се предоставя на професионални оператори“.

Министърът съобщи и за рокади в ръководството на летище София. Владимир Рапонджиев застава начело на аеропорта. Той е бивш директор по сигурността, уволнен от досегашния директор Пламен Станчев, който беше назначение на служебния кабинет. Мотивът за рокадата Московски обясни с пробива в сигурността на летището.

"Рапонджиев повече от 10 години отговаряше за сигурността на летището. Запознат е с абсолютно всички дейности на самото летище. Смятам, че няма проблем да се справи с управлението на това дружество. Вие знаете, че бяха допуснати пробиви в сигурността на летището през последните седмици. Запознати сте с информацията, която се проверява от ДАНС и Прокуратурата, за източване на информационния масив на летището, така че аз не бих гласувал доверие на това ръководство, което заварих. Нямам причини да продължавам да работя с тях“, каза министър Московски.

Транспортният министър е скептичен и по отношение на новината, която обяви вече бившият служебен министър Христо Алексиев, че китайски инвеститори проявяват интерес към БДЖ. „Не съм видял нито един документ, черно-бяло записано. Това което се анонсира в публичното пространство не ми изглежда сериозно. Нали не си представяте, че е възможно без законова процедура, да бъдат доставени“, реторично попита той.

В началото на новата седмица ще са ясни заместник-министрите на транспорта.