Румен Драганов: Трябва да рекламираме България с минералните си извори

Изключително важно е страната ни да се позиционира и като 4-сезонна дестинация

България трябва да се рекламира пред света като държава богата на минерални извори. Това заяви в интервю за Агенция „Фокус” Румен Драганов, директор в Института за анализи и оценка на туризма. 

„Факт са лечебните качества на водата и минералните й съставки, както и на другите минерални ресурси – калта и лугата, а в това число и климатолечението. Те могат и се използват за лечение на хора, които се нуждаят от следоперативно лечение”, обясни Драганов. 

Той посочи, че минералната вода също е и за здрави хора – за тяхното възстановяване и по-добра им работоспособност. „През последните години наблюдаваме в европейски и световен мащаб минералните извори да се използват за уикендово възстановяване. Те биват посещавани и от спортни отбори след състезания. Тези извори са за оздравяване на млади и стари, които искат да се чувстват по-добре, да бъдат по-работоспособни и да се чувстват полезни на себе си и обществото”, каза още Румен Драганов. 

„Изключително важно е България да се позиционира като 4-сезонна дестинация и част от това е представянето на държавата ни като страна богата на минерални ресурси и води, които се използват в голямата си степен и за лечебна цел. Трябва да представим страната си не само като територия, която е богата на минерални извори, но и на други минерални ресурси – лечебна кал, луга и други”, съобщи директорът на Института за анализи и оценка на туризма. 

„От тази гледна точка за българския туризъм е важно България да се представи и рекламира по този начин пред света. Това се отнася специално за хотелите, които предлагат балнео, спа и уелнес услуги и всички други заведения за възстановяване и рехабилитация, които използват такива минерални ресурси”, допълни Драганов.