Нови онлайн услуги за бизнеса и гражданите предлага Агенцията по вписванията

Осигурена е и свързаност между Търговския и Имотния регистър

Агенцията по вписванията стартира разширяване и подобряване на услугите, които предоставя на бизнеса и гражданите. Това стана ясно от напредъка по проект „Подобряване обслужването на гражданите и бизнеса чрез развитие на информационната система на Търговския регистър към Агенция по вписванията” по Оперативна  програма „Административен капацитет”, съфинансиран от ЕС чрез ЕСФ.

От внедрените подобрения в софтуера на агенцията ще могат да се възползват всички търговци, които оперират на територията на страната и на ЕС. Чрез развитието и усъвършенстването на информационната система на Търговския регистър и въвеждането на нови електронни услуги за бизнеса се цели значително редуциране на документооборота на хартия, произтичащ от взаимодействието между бизнеса и държавната администрация. Наред с това, чрез електронизирането на услугите, предоставяни на бизнеса и съкращаване на времето за административно обслужване се цели подобряването на условията за развиване на бизнеса в страната.

Предвидените нови надградени функционалности на информационната система на Търговския регистър  са необходими и обосновани с оглед изпълнение на изискванията на българското законодателство и улесняване на потребителите при работа с регистъра.

Нововъведенията предвиждат и подобряване на взаимодействието между Агенцията по вписванията и останалите държавни ведомства. Благодарение на това на компаниите ще им се налага все по-рядко да изискват издаването на определени типове документи, ами те ще бъдат теглени по служебен път между ведомствата. Осигурена е и свързаност между Търговския и Имотния регистър, каквато не съществуваше до настоящия момент.

Софтуерът на агенцията заработи и на английски език, което ще подобри взаимодействието между местните търговци и чуждестранните им партньори. Въвеждането на двуезична версия е изискване на ЕС.   

Служителите на агенцията ще имат достъп и до съдебната практика в областта на търговското право, за да могат да взимат максимално бързо решения при разрешаването на определени казуси при работата си с бизнеса. Това би съкратила чувствително времето за обработка на заявките на търговските компании.

Сериозно внимание е отделено и на раздел „Несъстоятелност”, където целта е информацията да е максимално обективна, добре структурирана и лесна за управление.

Внедрената нова и подобрена функционалност на информационната система на Търговския регистър е необходима и обоснована, с оглед изпълнение на изискванията на българското и европейското законодателство и улеснява потребителите при работа с регистъра.

В хода на целия проект Агенцията по вписванията ще обучи и голяма част от експертите, които работят директно с бизнеса и гражданите. Целта е да подобри качеството на обслужване и да се съкрати времето на обработка на заявките. Предвидените по проекта обучения на длъжностните лица по регистрация и деловодителите относно развитието и подобренията на информационната система на Търговския регистър и за работа с ръководството за постановяване на откази за вписване ще повишат тяхната квалификация и ще допринесат за извършването на качествени и насочени към бизнеса административни услуги.