Уловка! Колкото по-дълго е името на ястието в ресторанта, толкова по-скъпо е то

Учен е извел формула, според която всяка допълнителна буква в името на блюдото го оскъпява с 0,18 долара

Професор Дан Журафски, специалист в областта на лингвистиката от Станфордския университет, е установил, че колкото по-дълго е названието на блюдата в менюто на ресторанта, толкова по-скъпо струват, предаде в. "Дейли мейл", цитиран от БТА. След като изучил 6500 менюта, ученият извел формула, според която всяка допълнителна буква в името на блюдото го оскъпява с 0,18 долара. "Често хората не плащат за блюдото, а за дългото му и впечатляващо име" - казва проф. Журафски.

Друг извод, който професорът прави, е, че луксозните ресторанти предлагат ограничен набор от ястия, но имат много дълго меню. Според него това се дължи на стремежа клиентите да бъдат убедени, че трябва да платят по-висока цена за храната. "Ресторантите се опитват да впечатлят клиентите и да ги поласкаят, като изтъкнат колко развит и изискан е вкусът им - отбелязва американският професор. - А евтините закусвални разбират, че клиентите им предварително знаят какво точно искат да ядат. Именно по тази причина менюто им е късо."

Последната група заведения обаче също прибягва до лингвистични уловки. Журафски е открил, че евтините ресторанти често използват думи като "истински" и "вкусен". "Така те се опитват да успокоят клиентите за качеството и вкуса на блюдата
си", смята ученият.