Кръчмари ни лъжат с менюта без грамаж

Над 1000 акта за нарушения в заведения написала КЗП

По ресторантите често пробутват на клиентите си менюта без цени и грамажи, алармираха вчера от Комисията за защита на потребителите. Освен това в заведенията пропускали да сложат на видно място удостоверението за категоризация, а в някои обекти надписите заблуждавали потребителите за техния вид, наименование и категория. Това са само част от нарушенията, които са констатирали инспекторите на комисията през миналата година. Те са направили 8990 проверки в туристическите обекти и са съставили 1034 акта.
Други често срещани гафове са необявяването на цените на нощувките и другите предлагани услуги, липса на регистър на туристите, както и предлагане на нощувки и храна в обекти, които не са категоризирани, пише "Монитор". Проверки в офисите на туроператори са установили също така, че има неточности при предварителната информация за организирани пътувания и в издаваните ваучери. Временно са затворени 169 туристически обекта, от които 148 са заведения за хранене и развлечения, уточниха от КЗП.
От комисията предупредиха потребителите да бъдат изключително внимателни при покупката на хранителни стоки не само в супермаркетите, но и в малките магазинчета. Един от основните критерии при избора на продукти е цената, затова е важно да се обръща внимание на обозначаването й както при предлагането на стоки в промоция, така и при продажбата им на редовни цени, напомнят експертите на КЗП. Изключително важно е да се уверите, че посочената цена се отнася за продукта, който ви интересува, се казва в техните съвети. Цената трябва да е поставена на видно място в непосредствена близост до него, освен това е задължително да включва всички данъци и такси. Когато изборът се спре върху стока, чиято продажна цена е съставена от отделни елементи със съответни продажни цени, сборът от продажните цени трябва да бъде изписан ясно и точно като крайна цена.
При пазаруване на опаковани стоки, цената и количеството за единица мярка трябва да са поставени върху опаковката. За продуктите, които се продават в насипно състояние, следва да е посочена само цената за единица мярка.
Цената обаче не трябва да бъде водещ фактор при избора на дадена стока, трябва да се обърне внимание на производителя, срока на годност и условията за съхранение.