Лазар Лазаров: От понеделник всички българи ще пътуват по АМ "Тракия”

Политика

09-07-2013, 10:22

Снимка:

БГНЕС

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Инж. Лазар Лазаров – изпълнителен директор на Агенция „Пътна инфраструктура”, в интервю за предаването на Нова телевизия „Здравей, България”

Водещ: Ще пътуваме ли до морето по АМ, "Тракия" от следващата седмица? На гости в студиото е инж. Лазар Лазаров, който е директор на Агенция "Пътна инфраструктура". Добро утро.
Лазар Лазаров: Добро утро.
Водещ: Кога пускаме магистралата? Много дати минаха, последно?
Лазар Лазаров: От понеделник всички българи ще пътуват по АМ.
Водещ: Отваряте официално пътя? Кой ще реже лентата?
Лазар Лазаров: Това ще се реши допълнително. Поканени са всички, които са участвали през тези 40 години откакто е строена АМ "Тракия”, така че в понеделник този дългоочакван момент ще настъпи. И българинът ще пътува вече традиционно до морето по АМ.
Водещ: Борисов поканихте ли?
Лазар Лазаров: Всички са поканени.
Водещ: Ние с Мирослава разглеждахме едни снимки в "Работническо дело" на първата копка на тази магистрала. Обаче има едни около 200 километра, може би, по-малко са, където вместо бензиностанция и ресторанти планирате да разположите екотоалетни.
Лазар Лазаров: Да, това е така. Това е в новите участъци, в новоизградените лотове и частично от Лот-5, който е изграден преди няколко години – от Карнобат до Бургас. За съжаление, в тези участъци частния инвестиционен интерес не е толкова голям колкото в предходните – в района на Пловдив, където виждаме, че бензиностанции има, буквално, на всеки метър. За съжаление, в тези нови участъци няма изградени бензиностанции, макар че има доста издадени разрешителни от пътната агенция за изграждането на такива. И точно поради тази причина, за да може българинът докато пътува в тези 200 километра, да има къде да спре и да облекчи своята естествени нужди. Отделно от това, тъй като няма и бензиностанции на всички изходи от АМ, ще бъдат поставени знаци с дистанцията…
Водещ: С предупреждения колко километра остават.
Лазар Лазаров: Не, колко остават, а с дистанцията до най-близката бензиностанция от изхода. Т.е. примерно в посока Ямбол, в посока Сливен ще има разположени знаци на колко километра е най-близката бензиностанция и така ще бъде на всеки изход от магистралата.
Водещ: Въпросните химически тоалетни – за тях веднъж ще се плати за поставянето им, а после месечно ще се плаща наем, това ще е докато не се случат някакви търговски обекти. За какви пари става дума?
Лазар Лазаров: Услугата ни е обща. За около 140 хиляди лв. – 22 места ще бъдат оборудвани с по две места или общо 44 тоалетни ще бъдат наети. Като наистина, в тази услуга е доставката и поддържането на тези тоалетни. Дори в по-кратък период, ако бъдат изградени бензиностанции, тези тоалетни ще бъдат преместени на друго място, където има такава нужда от подобен род съоръжения.
Водещ: С непривична дейност се захвана пътната агенция. Вие вероятно не разпределяте често тоалетни около магистралите?
Лазар Лазаров: За първи път ни се случва, наистина е много непривично, но просто такава е ситуацията.
Водещ: А защо никой не иска да строи бензиностанции и заведения около тази отсечка?
Лазар Лазаров: Аз предполагам, че са комплексни причината, заради които това не се случва. Първо, предполагам, че традиционно имотите, които трябва да се закупят, сигурно, цената им е пораснала значително. Отделно от това при разговори с компании, които се занимават с този вид дейност, особено по-големите, имат едни специални методики, по които се изчислява трафика и необходимостта от такава бензиностанция. Т.е. прави се анализ на възвръщаемостта на средствата, които трябва да се вложат. И когато стартовата цена, т.е. строителната цена, е доста висока, а трафика, тъй като все пак "Тракия" е една магистрала, която през есенния и зимния период не е особено натоварена, предполагам че сметките не им излизат.
Водещ: Аз мислех да ви донеса тук едни фактури от сервиза, в който си правя колата, защото аз често пътувам по "Тракия", а знаете, че участъка около Пазарджик е по-скоро арт инсталация от кръпки, отколкото път. Кога ще се рехабилитира този участък? Преасфалтира по-скоро, защото там от кръпки няма нужда.
Лазар Лазаров: Със сигурност, фактурите не са точно от "Тракия", тъй като аз пътувам два пъти седмично по този участък, наистина не е добър участъка. Наистина комфорта на пътуване е абсолютно неадекватен спрямо останалите участъци. Това са два участъка – единия е в района на Пазарджик, другия е в района на Пловдив и има едни 5 километра на изхода от София от Нови хан.