СЕМ били видимо недоволни ?! WTF !?

Контролният орган беше мек три месеца и изведнъж взе, че се втвърди

През последните дни позабравеният регулаторен орган СЕМ вдигна пара срещу песента на Криско и Мария Илиева „Видимо доволни”. Според много уважавания деятел на културата г-н Лозанов текста на песента възпитава младежите на порочни и неморални ценности.

СЕМ реши да глоби авторите и изпълнителите и да спре песента от ефира със следната обосновка:

„Тази песен вреди на моралното и психическото здраве на децата. Проблемът не е в неприличните думи. Много по-страшен е цинизмът в отношението към секса, когато сексът се свързва само с материални облаги", категоричен е председателят на СЕМ Георги Лозанов.

Да, съгласна съм, че текста е умопомрачително евтин, досаден, плитък и тъпичък, но защо СЕМ-еизпразването на господина с папионката идва чак сега, три месеца след излизането на песента и видеото в национален ефир? Чак сега след като е натрупало над осем милиона гледания в YouTube, два милиона във Vbox7 , хиляди лайкове и стотици ротации по радио и телевизия.

Не трябваше ли, моралната критика и назидателна реакция да са малко по-навременни, да не кажа светкавични? Къде бяха СЕМ три месеца, на почивка?

И още един генерален въпрос към така загрижените за моралното израстване на младежта културтрегери от оСЕМемененият орган:

Защо веднъж не възроптахте и не цензурирахте стотиците видеоклипове на чалга изпълнителите, чиято картинка в 90% от случаите наподобява немско софт порно от падането на Берлинската стена, а текстовете им предизвикват колики у всяка средностатистическа учителка по Български език и Литература?

Защо цензурата идва чак сега след като къде по-брутални текстове се въртят в ефира от десетилетия и на никого в СЕМ не му направи впечатление?

Малко се поразрових в „историята на поп фолка” и открих текстове достойни за „Пулицър”, не си ги припомним и да затегнем възела на папионката до задушаване.

Пепа Секса, само като й чуеш името и ти звучи като „високо морална” труженичка на околовръстното, все още нейната „Синя прашка” радва пияниците в ранните часове на деня около маса отрупана с миризма на салам с чесън и домашна гроздова.

„Що не си свалиш фланелката моряшка, аз ще ти покажа мойта синя прашка, ти и без това със поглед ме събличаш...”

Позабравената Мира навремето изпъкна с нещо като песен носещо заглавието „Летвата”:

„Цепката, цепката, на полата  цепката, кой ще скочи летвата без да цепне цепката ...”

Но Мира е като „извор на самодивата” в творчеството си и продължава със следващият хит „Ватмана”:

„Свирка, свирка, свирката, да надува свирката! Стоп! Спирай свирката, ще повдигнеш спирката...”

И варненската шоу група Тутурутка изпя „култов” текст в песента „На   т’слата дръжката”:

„Майсторе сега й покажи, как въртиш го много здраво ти... Защото всички знаят дръжката, дръжката, на т‘слата дръжката, как влезе мъжката на т‘слата дръжката...”

Имаше и една Деси, дето си ми беше любимка по едно време, още потръпвам при мисълта, че в къщи може да влезе „майстор”:

„Пипна го едвам, едвам, врътна го насам натам. Стана чудо, ой, ой, ой, кранчето запуши той. Майсторе, майсторе, пипни тука, майсторе. Майсторе, майсторе, правиш го добре!”.

А, помните ли „На геврека дупката” и „Ах, банана” в изпълнение на Сани?

„Я си гледай на геврека дупката и възирай яко, чупката! Ако искаш да усетиш тръпката, поиграй си на геврека с дупката!”

„Колко е сладък, лъскав и гладък, леко извит е и страховит е ?! Ох, банана, ох, банана, кеф ми става щом го хвана... Налапах го аз, изпаднах в екстаз. Вкусих и дръпнах, как да го глътна?!”

И на къде без творчеството на деятелят на съвременната чалга у нас Азис:

„Напипай го”:

„Напипай го, в ръцете твои нека то да си играе. Напипай го сърцето мое само тебе то желае...”

„...Със влажни устни пийме, със задни части бийме...”

Никсън, един пъпчив тийнеджър и неговите мечти също са възпети в песен:

„Руса пичка”

„Готина си руса пичка, вдигаш бързо ти поличка. Ако дойда аз при тебе, ще извадиш ти късмета...”

„Пич от класа”

„Хайде всички ученички, като малки нощни птички, разкършете снагички и вдигнете полички.”

Тези текстове са от зората на поп фолка и ще кажете „е, тогава беше свободия, всеки си правеше каквото реши...”, но ето няколко примери от по-актуални песни издадени през последните няколко години:

Роксана – Ще ти видя сметката

„Секси копеле си ти, дразниш всичките жени. Паднеш ли ми в клетката, ще ти видя сметката”

Анелия – Да ти викна ли такси

„Има ти нещо по устните, мила... ще го изтриеш ли? Тъничка, мъничка, злобичка има... Кажи не свикна ли, че с този мъж до тебе дълго сме били ?”

Творчеството на Константин също блести с бисери, на които може да завиди всяка уважаваща себе си фолкаджийка:

„Кой живее в гаража?!”

„Ти си напълно ненормален, това съм чувал милиони пъти до сега, защо не гледаш - котки, папагали или златни рибки, даже в повече вода...
Номерът е ей сега да кажа, (кажи) питона искаш ли да ти покажа? (иска, иска)
Питона, който гледам в гаража, домашния любимец там стой.”

Ваня и Дамян подлудиха лятото на 2012 с хита си „Котето”, този текст може и да мине за перфектен сред природозащитниците, но СЕМ трябва да си хвърли папионката на боклука и да се пенсионира:

„Котето”

„Кой ще гали котето любовно, ела с мен да играеш на световно. Мойто коте не е за игра, ха,то е само за сериозни господа!”

Преслава - „Кажи здравей”

„Знам, разправяш, че съм не вярна! Кажи здравей на слуха, че си падаш г*и!”

„Знам, разправяш била съм луда, за да сме квит ще излъжа, че си фалит!”

Макар, че думата „гей” е цензурирана с нещо като фейд, на всички е ясно на къде бие певицата. Галена, Мария и Андреа също са на косъм да бъдат цензурирани, но защо ли и те минаха метър?!

Това разбира се е съвсем малка част от нестихващата чалга простотия, но и родните рапъри не са на другия тротоар. Понеже завърших чалга обзора с Преслава, веднага продължавам с една песен на Ан-Джи, в която блондинката атакува топ певицата на Пайнер с текста:

Питаш как отслабна тая тлъста фолк певица – само с кока и водица",

нарежда скандалната блондинка и продължава:

"Пинчера си влачи, барнала се е в менте на „Филип Плейн“, гласи още текстът на „Чупи стойки”.

Тук може да се цитират още и текстовете на самодейците Ъпсурт, Ицо Хазарта, 100 Кила, Спенс, Румънеца и Енчев, Ангел и Моисей, Скандау, Били Хлапето и други безброй знайни и незнайни борци за правда на хип-хоп небосклона, но всички вие сте наясно със пошлото съдържание на тяхното „творчество”, явно само от СЕМ не са.

Но, въпросът остава, защо СЕМ наложи цензура само на „Видимо доволни” и проспа 20 години пошлост и музикален разврат?

Може би г-н Лозанов има червена лампа в кабинета си, която светва, щом някое парче натрупа 8 милиона гледания в YouTube…