Нападенията в Европа натежават на туристическата индустрия

Свят

25-07-2016, 12:20

Снимка:

pixabay.com

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

В разгара на летния сезон туристите се притесняват за сигурността си в европейските страни

Поредицата терористични атаки в Европа отблъскват туристите в разгара на летния сезон, хвърляйки сянка върху хотелските вериги, авиокомпаниите и търговците на луксозни стоки, които същевременно трябва да се справят с решението на Великобритания да напусне Европейския съюз (ЕС), пише Wall Street Journal.

Спадът на самолетните и хотелските резервации се пренесе из европейските градове и страни, които не са преживели терористични атаки напоследък, твърдят анализатори и компании. Това повдига въпроса дали насилието, комбинирано със забавянето на икономическия ръст, няма да има по-голямо икономическо влияние, засягайки компании като Air France-KLM, AccorHotels и InterContinental Hotel Group, които ще отчетат финансовите си резултати през следващите две седмици.

„Европа няма да им направи услуга“, коментира Патрик Шолс, управляващ директор на SunTrust Robinson Humphrey. “Всичко е свързано със страха“.

Обединяването на негативните фактори оказва натиск върху туристическия бизнес в Европа. Пътниците са по-предпазливи след поредицата от атаки като тези в Мюнхен и Ница. Икономическият растеж в много европейски страни е слаб, което кара някои потребители да харчат по-малко. А британският паунд отслабна с 8,6% спрямо еврото след вота за Brexit.

Всичко това доведе до понижаване на цената на акциите на няколко фокусирани върху Европа туристически компании, които ще отчетат резултатите си през следващата седмица. Цената на книжата на британската туристическа агенция Thomas Cook Group, която ще обяви данните за третото си фискално тримесечие в четвъртък, се понижи с 52% от началото на годината. Ryanair Holdings, която ще разкрие резултатите за първото си тримесечие в понеделник, пък се бори със спад от 23% в цената на акциите си. Тази на книжата на компанията майка на British Airways – International Consolidated Airlines Group, пък се е свила с 34 на сто.

Ранните данни за резервациите в хотелите след атаката в Ница, която взе 84 жертви, показва, че влиянието на случилото се простира далеч отвъд Френската ривиера. Резервациите на парижките хотели още са слаби, а тези в Ница значително намаляха. Предварителни данни сочат, че резервациите в Лондон и Амстердам са спаднали с 2,7% и 8,3% съответно, спрямо година по-рано. 

Резервациите на самолетни билети също са се свили. Германският превозвач Deutsche Lufthansa в сряда предупреди, че приходите му за втората половина на годината ще спаднат с между 8 и 9% заради икономическата несигурност и „повтарящите се терористични атаки в Европа“, които са довели до намаляване на резервациите в Европа. В четвъртък EasyJet заяви, че заплахите от тероризъм и катастрофата на самолет на Egypt Air през май са сред факторите, които са довели до по-слаб потребителски интерес през летните месеци.

Търговците на луксозни стоки на дребно, които обикновено се радват на приходи от чуждестранните туристи, посещаващи Париж, също се борят с подобни проблеми. Hermes International съобщи за рязко забавяне на ръста на продажбите през първата половина на годината, позовавайки се на терористичните атаки в Европа и на валутните колебания.

"Не виждаме никакво подобрение в туристическия трафик във Франция“, коментира главният изпълнителен директор Аксел Дюма в четвъртък. „Няма да видим такова, докато сме в режим на извънредно положение, което не позволява на клиентите да идват“.

Европа е единственият регион в света, който отчете по-малко международни резервации за лятото към 31 май, или 2,1% по-малко спрямо миналото лято според ForwardKeys.

Въпреки че тези данни показват, че международните резервации в Испания и Ирландия растат за лятото, тези скокове са заличени от 11-процентния спад на резервациите във Франция, 23% в Белгия и 31% в Турция, допълва компанията.

Същевременно други региони в света се възползват от случващото се в Европа. Броят на международните резервации за дестинациите в Азиатско-тихоокеанския регион за това лято е нараснал със 7,8% спрямо година по-рано според ForwardKeys.

Чарли Бейтсън, продуктов и търговски директор на британския клон на компанията за луксозни пътувания Abercrombie & Kent, също се радва на „голямо увеличение“ на пътуванията до Индия, Китай, Япония и Южна Африка.