Fibank отличи нaй-дoбpитe бългapcĸи фиpми на годината

Задължително условие за участие е компаниите да имат български капитал, български мениджмънт и да представляват български бранд

За осма поредна година Fibank отличи най-добрите български фирми. Целта на конкурса „Най-добра българска фирма на годината“ е да докаже, че в България има фирми на световно ниво, популяризирайки успешните бизнес модели в страната.

„Българският бизнес процъфтява. Наистина има компании в България, които правят бизнес, които разширяват бизнеса си, които стартират бизнес. Да, за осма поредна година правим конкурса „Най-добра българска фирма“. Когато стартирахме преди осем години участниците в конкурса бяха 158. В момента те са над 300. Изключително активно участие. През последните години ръстът на фирмите, подали заявки на годишна база, е с изменение между 20 и 30%“. Това заяви Илона Станева - директор „Маркетинг и реклама”, Първа инвестиционна банка преди награждаването на победителите в националния конкурс.

В категория „Микро и малка фирма“ – трето място спечели „Микро макс“ ООД, второ място – „АТМ ООД“, а победител е „Ботрон софтуер сълюшънс“ ООД.

В категория „Средна и голяма фирма“ отличени  бяха - „Екстрапак“ ООД, които заеха третата позиция и „Гидо“ ЕООД на второ място. Първенец в надпреварата е „Антибиотик-Разград“ АД.

Всяка година се присъжда и специална награда за „Фирма на публиката“, която се избира от хората чрез онлайн гласуване. Победител тази година е „Димитър Маджаров 2“ ЕООД.

„За нас е голямо признание за дългогодишния ни труд. Почти 30 години труд“, заяви дъщерята на Димитър Маджаров.

„Щастлив съм, че получавам наградата на потребителите. За мен това е голямо признание. Благодаря на Първа инвестиционна банка, на журито и най-вече на публиката“, заяви от своя страна  Димитър Маджаров.

„Изключително висока активност наблюдаваме при гласуването на публиката. Мога да кажа, че тази година битката беше изключително интересна. Гласуваха повече от 40 хиляди човека за компаниите си, които те номинират във вота на публиката, заяви Илона Станева.

Приза „Най-успешна българка в бизнеса - награда за женско предприемачество“ грабна Татяна Бояджиева, управител на „Гардения 2006“ ООД.

„Чувствам се щастлива, че някой оценява това, което се прави в нашата държава. Да си работодател не е лесно, казвам го като човек, който се грижи за две фирми, обичам професията си и моите служители. Благодарна съм на Fibank, които успяват да направят празник от нашия труд”, заяви Бояджиева.

Специален гост на събитието беше Одри Мотупи – една от най-влиятелните бизнесдами на ЮАР.

Надпреварата цели да стимулира развитието на българското предприемачество и да мотивира фирмите в тяхната конкурентоспособност и иновативност.

Финалистите бяха подбрани от жури на база показатели като стабилен растеж, възможност за справяне в конкурентна среда, потенциал за навлизане на нови пазари и прогресивни бизнес идеи. Част от  критериите са прилагането на успешни стратегии за развитие на фирмите и налагането на търговската марка. Задължително условие за участие е компаниите да имат български капитал, български мениджмънт и да представляват български бранд.

„Мотивите са същите, каквито бяха, когато стартирахме. Искаме да покажем, че бизнес има. Искаме да покажем добри практики, искаме да се обърнем и към вас медиите – да продължим да отразяваме добрите практики, за да може наистина да променим донякъде медийното пространство, и донякъде възприятието на публиката, че нищо не се случва. Напротив много неща се случват. Стартират нови бизнеси, развиват се нови бизнеси, надграждат се вече съществуващи бизнеси и искаме да помогнем на бизнеса, да популяризираме тяхната дейност“, каза още Илона Станева.