АПИ: Виадуктите трябва да се ремонтират на 8-10 години - bulgaria.utre.bg

АПИ: Виадуктите трябва да се ремонтират на 8-10 години

22 август 2018, 15:13 | Моника Гаджанова
  • Снимка:
    АПИ

От 40 години виадуктите на АМ „Хемус“ не са пипани

В нормите за пътно поддържане на виадуктите е указано, че ремонтите им трябва да бъдат извършвани на 8 - 10 години, съобщи председателят на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ инж. Светослав Глосов. Той инспектира обновяването на мостовото съоръжение преди тунел „Витиня“ и подчерта, че виадуктите по магистрала „Хемус“ не са пипани около 40 години.

След трагедията с виадукта „Моранди“ в Генуа на 14 август премиерът Бойко Борисов нареди проверки на всички мостове по основните пътища, като поиска да се създаде организация за обновяването им. По данни на АПИ става въпрос за 211 подобни съоръжения по цялата пътна мрежа.

Ремонтът на дългия 225 метра виадукт „Витиня“ ще приключи в края на октомври тази година, а работата по съоръжението е започнала пред май. Председателят на АПИ допълни, че обновленията са на стойност 8 млн. лева и се очаква в един доста дълъг период да не е необходимо да се прави нещо допълнително.

Шефът на пътната агенция инспектира и ремонта на виадукта „Коренишки дол“ на „Хемус“, който е с дължина 481 метра, въведен е в експлоатация от 1986 г., но оттогава не е основно ремонтиран.

Сега се работи по съоръжението в посока София, което до края на октомври също трябва да бъде готово. През пролетта ще започне работа по частта на виадукта към Варна. Обновяването ще струва около 25 млн. лв. По повод критиките, че при ремонтите на виадуктите не се работи на три смени инж. Светослав Глосов обяви, че това не е цех и служителите работят на голяма височина.

„За нас е по-важно да запазим живота и здравето на хората, които работят тук“, подчерта той.

Тепърва ще започнат ремонти на три съоръжения на автомагистрала „Тракия“ и на две на „Хемус“. Има план за действие за ремонта на 17 моста, които са в лошо състояние. В следващите две-три години трябва да бъдат ремонтирани съоръженията по автомагистралите и второкласните пътища, като само за тези по аутобаните са нужни над 130 млн. лв.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета