Чака се доклад на Световната банка за цените и обхвата на тол системата

В момента транзитно преминаващ камион през България плаща 12 евро. В Европа, в най-близките до нас страни плащат от 60 евро нагоре

Чака се доклад на Световна банка, който ще каже какви ще са цените и какъв ще е обхватът на тол системата. Това съобщи пред Нова телевизия депутатът от ГЕРБ и зам.-председател на транспортната комисия в парламента Станислав Иванов.

Политикът коментира и защо не са записали еднодневни винетки в закона.

„Еднодневни винетки няма никъде в Европа. Еднодневната винетка означава, че един човек ще отиде за един ден, ще си свърши работата и ще се върне. Тази еднодневна винетка ще бъде на цена, която е несъпоставима с едноседмичната, защото имаме разходи по създаването на винетката и обработката й”, обясни той.

Пътищата, които ще обхване тол системата са предмет на доклада на Световната банка, но засега са автомагистралите, първи и втори клас пътища. Обмисля се включването и на третокласните. В момента например един транзитно преминаващ камион през България плаща 12 евро. В Европа, в най-близките до нас страни плащат от 60 евро нагоре.

„Това означава, че ще се събират едни суми от 600-700 милиона нагоре, които ще спомагат за ремонта на пътищата, защото в момента се събират около 200 милиона – крайно недостатъчна сума за ремонта и поддръжката. Поради тази причина решихме да въведем тол системата, която ще засегне товарните камиони и автобусите. По никакъв начин няма да засегне леките автомобили. Говорим за над три тона и половина – те ще бъдат засегнати. Ще плащат различна цена в зависимост от пробега. Останалите автомобили под 3,5 тона ще ползват електронна винетка. Много по-лесно ще бъде. Няма да имат право дори контролните органи да проверяват стикери и касовата бележка. Който има винетка спокойно може да пътува по пътищата”, обясни депутатът.