Около 100 жалби подадени в КЗП по празниците - bulgaria.utre.bg

Около 100 жалби подадени в КЗП по празниците

03 януари 2018, 09:19 | Дани Стоянов
  • Снимка:
    bnt.bg/ кадър

Ако една стока е закупена онлайн, може да бъде върната или заменена, ако търговецът поддържа тази практика

Ударна вълна от жалби няма въпреки данните за обороти, които са реализирани и парите, които потребители са похарчени за подаръци. Това каза в ефира на БНТ Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, който коментира, че това вероятно се дължи на засилените проверки и предупрежденията.

Той допълни, че няма сериозни жалби. В периода Коледа - Нова Година около 100 жалби са получени като една част са имали консултативен характер за непотребни подаръци или за рекламация на дефектна стока. "Това е добър резултат на фона на половин млн. българи, които са празнували на почивка", каза председателят на КЗП.

За дефектните стоки Маргаритов коментира, че рекламация е едно от основните потребителски права и е много строго и ясно подробно разписано като отговорност на този, който трябва да извърши ремонта. "Отговорността се носи от търговеца, продал стоката на потребителя, т.е опитите да бъдат насочени потребителите към други лица и органи, е некоректна търговска практиката. Потребителите трябва да знаят, че във всеки обект от веригата може да се предяви рекламацията. Търговецът е длъжен да го запише в регистър и в едномесечен срок да уведоми потребителя за това как ще бъде предявена тази рекламация. Важно е да се подчертае, че всеки опит да се ограничи отговорността и да бъде препращан към трети лица, е нелоялна търговска практика и ако това не се случи, веднага да подадат сигнал към нас", обясни той.

В студиото на БНТ Маргаритов коментира, че над 20 000 жалби годишно се подават като половината са за дефектни стоки и отказ за извършване на ремонт или опит да бъде елиминирана отговорността на продавача и прехвърлена на някакъв сервиз, който по думите на председателя може да е партньор, но по закон не е лицето, която трябва да носи отговорност.

По думите му, ако една стока е закупена онлайн, може да бъде върната или заменена, ако търговецът поддържа тази практика, в 14-дневен срок. За да стане това потребителят трябва да има някакъв документ като поне гаранционна карта, за да бъде ясно кой е продавач и от къде е закупена.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета
 
 


Още новини от Арт и Стил