Критериите за прием на първокласници стават еднакви

Общество

26-11-2017, 10:07

Снимка:

bnt/ кадър

Автор:

Дани Стоянов

Всичко от Автора

Още по Темата:

К. Вълчев: Поне 18% от първокласниците не знаят български

Преминаването към едносменен режим в училищата е трудно

Критериите за прием на първокласници стават универсални, като предимство ще имат онези деца, които живеят най-близо до училището според наредба 10 на Министерството на образованието и науката. Това заяви в ефира на БНТ Венелина Николова, директор на 125 училище в София и част от работната група за промяна на критериите за прием на първокласници.

Тя допълни, че за пръв път се въвежда и допълнителен критерий за уседналост и че вече педагогическите съвети в училищата няма да имат право да въвеждат свои критерии за прием.

Освен критерият за близост до училището, за пръв се въвежда и критерий уседналост, като родителите ще бъдат класифицирани в четири групи: 1. Родители, които не са променяли постоянния си адрес последните три години; 2. Родители, които не са променяли постоянния си адрес една година; 3. Родители, които са променили постоянния си адрес последните три години; 4. Всички останали родители.

Сега на общинските администрации се пада отговорността да определят районите на училищата, за да заработят критериите за близост и уседналост максимално добре.

Според тези критерии децата, които живеят най-близо до училището, ще бъдат приети. Ако децата са повече, ще се прилагат други, допълнителни критерии: 1. Деца с ТЕЛК, по-висок от 50%; 2. Деца без двама родители; 3. Деца с братя или сестри в същото училище; 4. Деца, завършили подготвителна група в същото училище.

Венелина Николова подчерта, че спрямо децата няма да се въвеждат никакви други критерии, сигнали за каквито случаи се появиха в началото на текущата учебна година.

Според нея преминаването към едносменен режим в училищата е трудно, но ще отнеме много време, преди да се изпълни, защото сградният фонд не достига.

"За съжаление, в големите градове ще се иска още много време, за да минат училищата на едносменен режим. Друг проблем е различното качество на образованието в училищата", обясни тя.