Т. Дончев: Край на опашките в администрацията

Вече ще има повече електронни документи, а не хартиени

Край на дългите опашки в администрацията и повече електронни документи заменят хартиените копия. С тази задача се зае правителството през лятото. Във вторник на заседанието на Министерския съвет вицепремиерът Томислав Дончев представи доклада за напредъка в областта на административната реформа.

Една трета от общо 605 избрани административни услуги за гражданите вече са оптимизирани и по този начин е постигната най-важната цел, а именно улесняването на гражданите при тяхната среща с администрацията.

„Всичко, което прави живота на потребителя по-лесен. Ако една услуга примерно до сега е предоставяна за 30 дни, тя може да се предоставя за 15. Ако за една услуга са ви искали до сега шест документа и е проверено и удостоверено, че тя може да ви бъде предоставена и на базата на три документа. И най-важното е, че ако има услуга, при която веднъж трябва да я заявите да получите и после да си я вземете, това сега ще се случва на един такт“, коментира Томислав Дончев.

Премахването на хартиените документи и събирането им по служебен електронен път е една от посоките за намаляването на административната тежест, категоричен е Томислав Дончев.

„Служебен достъп до електронни регистри и да се спира да се иска документ на хартия от гражданина, когато една администрация може да получи информацията от друга по служебен път. Стартирахме с първият пакет документи. Второто беше свидетелството за съдимост – отпадането. Това вече е в парламента, доколкото разбрах, има единодушна подкрепа на народните представители“, подчерта вицепремиерът.

До края на месец октомври близо 30 % от предложените от министерствата мерки за намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса са изпълнени, а 37% са в процес на изпълнение.