Л. Павлова: Популяризираме европейското у нас и българското у Европа

Председателството е уникална възможност да бъде рекламирана страната ни пред очакваните 22 000 гости

Всяка община, като тази на Хисаря, може да кандидатства за финансиране чрез грантовата схема за общините, осигурена от Министерството за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018. Целта на проектите е да популяризират темите и приоритетите на първото Българско ротационно председателство сред хората. В същото време ще използваме възможност да популяризираме и представим по най-добрия начин родината ни в Европа. Това каза министър Лиляна Павлова по време на дискусия с обществеността в Хисаря, предаде пресслужбата на Министерството по председателството ни на Съвета на ЕС.

Градът е една от спирките на министър Павлова по време на обиколката й в страната, планирана с тази цел – лично да отговаря на въпросите на хората, свързани с Българското председателство и да получава обратна връзка от тях. Срещата в Хисаря днес стана възможна със съдействието на Областната управа на град Пловдив и партньорите на министерството за Българското председателство от информационния център „Европа директно“ в града. С помощта на мрежата към Европейската комисия у нас стават възможни гражданските дискусии в цялата страна, посветени на председателството. Активното участие в дебата взеха и областният управител на Пловдив Здравко Димитров и кметът на Хисаря – Пенка Дойкова.

"Пловдив ще бъде домакин на важни официални събития догодина, ще бъде сцена, на която да покажем богатото ни културно-историческо наследство, ще бъде посетен от много делегати, сред които и производители от различните сектори", посочи министър Лиляна Павлова. Тя припомни, че по същото време у нас, заедно с председателството, ще бъде открита и Европейската година на културното наследство.

"А София ще поеме ролята си на европейска столица на спорта. Пак догодина страната ни поема и председателството на държавите от Дунавския регион. През 2019-а пък Пловдив ще стане културна столица на Европа. Председателството е уникална възможност да бъде рекламирана страна ни пред очакваните 22 000 гости и сред другите 27 държави-членки на общността. За постигането на тази цел министерството работи заедно с българския бизнес. Искаме да покажем качествените ни вина, ракия, уникалната ни минерална и изворна вода, плодовете и зеленчуците, разбира се, розовото ни масло и лавандулата, с чието производство се нареждаме на първо място в ЕС", разказа детайли от подготовката на председателството министър Лиляна Павлова. "Ще популяризираме и нашите традиции", допълни тя.

На откриването на 11 януари, чрез 3D анимация ще бъдат показани факти, събития и личности от историята ни. През февруари гостите ще могат да видят как се зарязват лози, на баба Марта ще получат мартеници, ще могат да станат част от събитията от Освобождението на 3-и март, на 24 май ще се запознаят с историята на кирилицата и с българските букви. "По всякакъв начин ще покажем българското", отговори на интереса на хората министърът за Българското председателство.