С. Миланов: Няма начин да откажат пациент, докаран с линейка

По думите му е грешка, че пациентът не е регистриран в „Пирогов”

Няма начин пациент, докаран с линейка, да бъде отказан. Това каза в ефира на бТВ проф. Стоян Миланов, национален консултант по спешна медицина, по повод случая с върнатия от „Пирогов” 74-годишен пациент, който почина. Дежурният екип, отказал да приеме Спас Добрев, беше уволнен.

Проф. Миланов определи случилото се като тежка грешка на екипа в болницата. „Имали сме раждания в ход, които са извършени в нашата шокова зала. Това означава ли,че ние ще кажем: Моля ви се, не тук”.

По думите му е грешка, че пациентът не е регистриран в „Пирогов”. „Подобен пациент в критично състояние може да бъде разпознат за 2 секунди от опитно лекарско око”, смята проф. Миланов.

„Ерозията в системата е много тежка и не е от вчера. Спешният пациент в момента е нежелан, той е скъп, изисква много ресурс на лечебните заведения и има доста често отказ и подритване на спешния пациент между болниците”, подчерта той.

„Не знам дали това уволнение на екипа ще реши по някакъв начин проблемите, тъй като при това оголване и липса на кадри тези хора веднага ще бъдат глътнати от други болници”, посочи проф. Миланов.

„Този пациент би трябвало да влезе в шоковата зала на „Пирогов”. Това е грешка на колегата. Тя просто не познава къде трябва да вкара този болен”, каза още Миланов, като по думите му става въпрос по-скоро за незнание.

Той е сигурен, че ако пациентът беше попаднал в шоковата зала на „Пирогов”, е щял да бъде обслужен.

По повод думите на лекаря в линейката, която оказва помощ на Спас Добрев, д-р Даниела Мазганска, че е излъгала, че линейката не е оборудвана, за да го приемат в болницата, проф. Миланов коментира, че това е повсеместна практика и се случва всеки ден.

„Единствените спешни пациенти, които са желани, са кардиологично болните. Там има финансов драйв, който кара даже да се търсят подобни пациенти и без да им има нищо”, отбеляза той.