Защо не можете да отслабнете? - bulgaria.utre.bg
Alternative Media Group

Защо не можете да отслабнете?

24 септември 2017, 10:41 | Дани Стоянов
  • Снимка:
    wikipedia

Грешки, които да не правите, когато се опитвате да свалите килограми

Случвало ли ви се е няколко седмици да сте на диета, ядейки само плодове и зеленчуци, но да не свалите и един килограм? Не сте сами, това е много често срещан проблем, твърдят диетолозите.

Проблемът е, че много хора правят елементарни грешки, когато са на диета - но те не знаят това. Нека видим кои са най-честите грешки и какво можем да направим за да не ги повтаряте:

Да мислите в кратък план - когато сте на диета, вие мислите за нея като точно това; диета, след която ще се върнете към старите си навици. Това е грешка. Ако искате да пожънете успех при храненето трябва да го третирате като лайфстайл. Много удобно е да си броите и калориите, като според диетолозите, една жена може да яде между 1300 и 1500 калории на ден и да сваля килограми.

Да се замозалъгвате - може да си мислите, че следвате диетата си перфектно, но ако числото на кантара не мърда, може би е време да преосмислите какво наистина ядете. Много често хората ще изядат една вафла, шоколад или парче торта, но те няма да броят лакомството към диетата си и ще се правят, че не са го изяли. Бъдете честни със себе си, няма как по друг начин да постигнете резултати.

Да не тренирате - това е много очевидно, но все пак трябва да бъде споменато. Когато тренирате изгаряте повече калории, а и метаболизмът ви се засилва. Дори 20-30 минути тренировка на ден стигат.

Да се ограничавате - не е нужно да си самозабранявате любимите лакомства. Вместо това се награждавайте с малки порции на любимата ви вредна храна, иначе ще сте наистина нещастни.

Да не ядете - огромна грешка! Когато изпуснете закуска или обяд, кръвната ви захар пада и изпитвате голямо желание да ядете нещо сладко по-късно през деня - много често по-лошият вариант. Освен това, ако често изпускате да се храните и не си набавяте достатъчно калории, метаболизмът ви ще се забави.

Не всичката полезна храна е нискокалорична - всички знаем бабините истории колко са полезни някои храни, но истината е, че полезното не значи нискокалорично. По-добре е да се поинтересувате, но ето ви някои примери - в една лъжица олио има около 100 калории, а в шепа фъстици - до 150 калории. Други грешки са, да си слагате прекалено много дресинг на салатата или сосове на сандвича - неща като майонеза са много калорични.

Да забравяте, че в напитките има калории - колкото и здравословно и точно да се храните, ако често пиете някакви сладки напитки си набявате допълнително калории. За пример - в едно капучино има 120 калории, в 100 грама алкохол - около 250, а в половин литър газирано - около 200. Ако ще пиете такива напитики е добре, да си ги причислявате към дневната доза храна.

Най-важното за да отслабнете е просто - спазвайте диетата си, понякога се глезете и давайте всичко от себе си. Не забравяйте, че една грешна стъпка не променя 20 правилни стъпки!

Мултимедия



Коментари (1)

Потребител
Лили
Аз се чудя, защо не ми се получава
24 септември, 11:16 ч.

Добави коментар

* Задължителни полета