До края на годината може да отпаднат 12 хартиени удостоверения

До средата на октомври МС ще внесе в парламента предложенията за законови промени за административната реформа

С "очовечаване" на административните услуги до края на годината ще отпадне нуждата от 12 хартиени удостоверения, каза пред журналисти в Министерския съвет днес вицепремиерът Томислав Дончев. Това са удостоверения, свързани с БУЛСТАТ, с гражданско, служебно и имотно състояние, с услуги на НОИ и други.
Очаква да отпаднат напълно поне осем от тези удостоверения, а за четири това ще е частично. Проблемът е, че много от регистрите на администрацията са на хартия за времето до 2000 година, уточни Росен Желязков, председател на Държавна агенция "Електронно управление". За облекчаване на административни режими са нужни промени в поне 100 закона и в още повече подзаконови постановления и решение на МС и на други ведомства.
До средата на октомври МС ще внесе в парламента предложенията за законови промени за административната реформа, каза Дончев.
Анализът от нуждата за дигитализация на хартиените масиви на администрациите ще бъде направен от Министерството на правосъдието. Преобразуването в цифров вид на една страница с формат А4 струва 3-4 стотинки, каза Желязков.
На оптимизация към този момент подлежат една четвърт от 605 административни услуги. Тя включва намаляване на времето и на таксите за услугите, каза вицепремиерът.
Инспекторатите на ведомствата ще се включат в контрола на административната реформа, посочи Дончев. Той изрази учудване, че при работно време от осем часа за дадено ведомство приемното време за граждани е по-кратко. "Ще отпадне т.нар. "двутактовост на услугите. Не е нужно гражданите да подават заявление за документ на една дата, а да го получават на друга дата при положение, че той се вади за пет минути", добави Дончев.