80 км/ч максимална скорост предвижда проектът за АМ "Струма" през Кресненското дефиле

Губим 3 милиарда лева, ако не направим магистралата до 2022 година

Ако до пролетта на 2019 г. не започне изграждането на участъка от магистралата през Кресненското дефиле, България рискува да загуби милиард и половина евро финансиране, отпуснато от Европейския съюз за цялостното изграждане на "Струма".

За да усвоим средствата, магистралата трябва да е довършена до 2022 г., а обществената поръчка за изпълнител на участъка през Кресна да бъде обявена до идващата пролет.

Проектът, при който платното в посока Гърция преминава през сега съществуващия път, е на стойност около милиард лева. Предвижда се съществуващия участък да бъде реконструиран и разширен.

Инж. Светослав Глосов, Агенция "Пътна инфраструктура": Участъците, в които има по-остри завои, и там, където е по-тесен пътят, те да бъдат разширени, там където е възможно, завоите да бъдат изправени, така че да се подобри качеството на пътя. Не става въпрос за магистрала със скорост 140 км, както е по другите магистрали. В този участък ограничението на скоростта ще е 80 км/час. Говорим за път с някакво ограничение на скоростта. Така че това, което с проекта и с изпълнението ще направим, е максимално да облекчим движещите се по трасето и когато е еднопосочно, вече не е и толкова опасно.

Глосов съобщи още, че ремонтът на тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус" ще се забави с месец заради открит конструктивен дефект, който ще бъде отстранен. Ремонтите на други два участъка от магистралата ще приключат следващата седмица, съобщава БНТ.