КЗП: Полагаме усилия хората да знаят правата си

Общество

30-07-2017, 11:52

Снимка:

kzp.bg

Автор:

Мила Иванова

Всичко от Автора

Още по Темата:

КЗП: "Започва информационна кампания на Европейския потребителски център"

Хората трябва да знаят повече за правата си при пазаруване и да бъдат подкрепени да се възползват от тях

„За нас е важно да инспирираме интерес у гражданите към потребителските им права и да ги насърчим да бъдат уверени при отстояването им. Полагаме усилия хората да знаят правата си.” Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов при провеждането на приемна на институцията в град Тутракан в рамките на фестивала „Огненият Дунав”.
„Подкрепям организирането на приемната за граждани на Комисията за защита на потребителите в нашия град по време на традиционния ни фестивал, както и самата инициатива. Хората трябва да знаят повече за правата си при пазаруване и да бъдат подкрепени да се възползват от тях”, посочи на свой ред кметът на града д-р Димитър Стефанов.
Председателят на КЗП припомни, че идеята за разкриване на приемни в различни населени места в страната е свързана с дейностите по превенция, като главната цел е разясняване правата и задълженията на потребителите и търговците.
Все още по-често в малките населени места се среща подходът търговци да правят опити да заблуждават клиентите си, че при възникване на дефект на стока следва да се обърнат към сервиза. По закон в периода на двугодишния гаранционен срок рекламацията се предявява пред търговеца, от който е закупена стоката, тъй като той носи отговорността за нейното съответствие. Също в малките населени места, основно в смесените магазини за хранителни стоки и артикули от всякакъв тип, понякога не се обявяват цените на продуктите. За разлика от по-големите градове, където това нарушение почти не се среща, но пък понякога на касата се таксуват по-високи от посочените на етикетите цени, стана ясно още при провеждането на приемната на КЗП.