Московски: БСП остави БДЖ с 850 млн. лв дългове, които ние сведохме до 392 млн. - bulgaria.utre.bg
Alternative Media Group

Московски: БСП остави БДЖ с 850 млн. лв дългове, които ние сведохме до 392 млн.

16 юли 2017, 11:02 | bulgariautre.bg
  • Снимка:
    Канал 3, кадър

Министърът обясни подробно и как правителството ще плати за планираното обновяване на влаковия състав на БДЖ

Управлението на БСП остави БДЖ с 850 милиона дългове, които ние сведохме до 392 млн. към момента, заяви в "Офанзива" 3 министърът на транспорта Ивайло Московски. Той реагира на задочна реплика на Калоян Паргов от БСП за състоянието на железниците, информират от Канал 3.
"Господин Паргов изглежда универсален политик, явно всички теми са му много добре познати, виждам и че има решение, каза Московски. "Тежкото състояние на БДЖ се дължи изключително на управлението на БСП - заварихме 850 милиона лева необслужвани дългове при първия ни мандат. Сега сме свалили задълженията към момента 392 милиона лева - от 850 милиона.
Затова толкова дълго време не модернизираме влаковете, защото се изплащат на БСП задълженията. На второ място щетата, която оставиха в железниците, е изключителна голяма, защото без да подготвят държавната компания, те преструктурират пазара, либерализират го, и само за 2 години - от 2006 до 2008 г., дадоха 7 лиценза на частни дружества да оперират като конкуренция на БДЖ "Товарни превози". Нещо, което аз и в най-смелите си мечти не бих могъл за такъв срок да направя. В мандат на ГЕРБ са дадени 2 частни лиценза, разбира се, няма нищо незаконно - но да ми кажат от БСП къде е грижата за държавното предприятие? Защото с даването на 7 лиценза на конкуренти те късат живо месо от него, защото те влизат на същия пазар."
Министър Московски обясни подробно и как правителството ще плати за планираното обновяване на влаковия състав на БДЖ.
"Като разчитаме на капиталовия трансфер след погасяване на дълговете, които ще се случат най-късно догодина - тези 350 милиона.
За новите влакове ще пуснем процедура, според която доставчикът ще финансира влаковете и всяка година, ако капиталовия трансфер е в досегашния размер - 35 милиона годишно, той ще разчита, че за 10 години ще изплатим 350 милиона, грубо сметнато.
"Така грубо сметнато можем да разчитаме на разчитаме на влакове за 350 милиона лева и нашето дружество ще ги изплаща през капиталовия трансфер, обясни министърът.
Запитан от водещия Любомир Огнянов дали репликата на премиера Борисов - "първо ще купим влакове, после самолети", означава, че има дилема между бойните самолети и влаковете на БДЖ, министър Московски отвърна категорично:
"Не бих смесвал двете теми и позицията на премиера Борисов не е такава - да се направи нещо за сметка на друго".


Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета