Вълчев: Случаите на агресия сред учениците са много, трябва да работим за предотвратяването им

МОН се ангажира с изпълнението на 22 мерки, залегнали в междуинституционален план за превенция срещу агресията и за засилване на сигурността в образователните институции

Случаите на агресия сред учениците са много и трябва да работим за предотвратяването им, а видеонаблюдението като мярка се разширява в много от образователните институции. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в отговор на народния представител Нина Миткова за  повишаващото се ниво на детската агресия в учебните заведения.
Министър Вълчев припомни, че от април 2017 г. Министерството на образованието и наука се ангажира с изпълнението на 22 мерки, залегнали в междуинституционален план за превенция срещу агресията и за засилване на сигурността в образователните институции. Към момента са осъществени четири мерки, уточни министърът. Той каза, че е направен инструктаж с педагогическите специалисти в детските градини и в училищата за взаимодействието им с медицинските кадри при инцидент в образователните институции. Създадена е и система за взаимодействие между учителите, учениците и техните лични лекари. Изготвена е и информация от Агенцията за социално подпомагане за социални услуги за деца, която е изпратена на всички регионални управления на образованието, за да я предоставят на училищата и детските градини. Чрез регионалните управления на образованието на всички училища са раздадени и плакати, предоставени от Държавната агенция за закрила на детето, за популяризирането на националната телефонна линия за деца - 116 111, обясни министър Вълчев.
Той заяви, че осигуряването и прилагането на система за охрана и видеонаблюдение в детските градини и училищата е сред средносрочните мерки в междуинституционалния план за превенция срещу агресията. Ще изпълняваме и останалите мерки в плана, но те не са достатъчни, тъй като в обществената и в училищната среда има много фактори, които влияят на агресията сред учениците, коментира министърът.