Експерти: Оценки за поведение няма да спрат агресията в училище

Синдикати поискаха оценка за възпитание и поведение на учениците, която да намали агресията в училище

"Трябва да търсим къде са корените на агресията и там да насочим усилията си. Те са в средата, в която децата учат. Този двусменен режим, претъпканите паралелки, учебният процес е насочен към пасивно седена на децата, нямат почти никаква възможност да избират какво да правят", обясни Цвета Брестничка от Асоциация "Родители" в ефира на Bulgaria on Air.

Тя добави, че предложените от МОН 22 мерки срещу агресията в училище са за интервенция, а не за превенция. Брестничка е на мнение, че трябва да тръгнем от промяна на средата, но това изисква доста ресурси. "Родителите ще се отдръпнат и много трудно ще се партнира с тях, когато сложим етикет "това дете е лошо". Децата стават агресивни, когато им е скучно и правят неща, в които не виждат смисъл", настоя тя.

Цвета Брестничка е на мнение, че децата ще бъдат много по-малко агресивни, ако преживяват повече партньорство и има повече групова работа в училище.

Психологът Христо Монов посочи, че нашите деца виждат агресия и не знаят да реагират по друг начин. Според него изброените от Брестничка фактори допълнително усложняват положението. "Дали действително не е крайно време да премахнем двусменния режим", запита той.

"Дайте да почнем да учим децата си в училище, за да са готови за живота. Как да се държим така, че да не пречим на другите, да сме полезни на себе си и да изграждаме една корпоративна общност", коментира Христо Монов.

Психологът заключи, че една нация няма бъдеще, ако е на първично или елементарно ниво.