British American Tobacco купува водещи марки на "Булгартабак"

С реализирането на сделката BAT ще има пазарен дял от 40% у нас, нарастващ значително от сегашните 12%

British American Tobacco (BAT) купува водещи марки на производителя на цигари "Булгартабак", съобщиха от BAT. Стойността на сделката е над 100 млн. евро, като така базираната в Лондон компания ще стане собственик на водещите брандове на българския холдинг - Victory, Eva Slim и GD.

Част от сделката е и придобиването на дистрибуционната компания „Експрес Логистика & Дистрибуция".

С реализирането на сделката BAT ще има пазарен дял от 40% у нас, нарастващ значително от сегашните 12%.

Предложеното придобиване е предмет на антитръстови одобрения и се очаква да приключи до средата на 2017 година, става ясно още от съобщението.

BAT има опит в придобиването на тютюневи марки и други активи в страни от Централна и Източна Европа, посочват  от компанията.

Компанията има представителство в България и беше един от кандидатите за приватизацията на "Булгартабак" преди няколко години. Компанията обаче се отказа в течение на търга през лятото на 2011 година, сочейки като мотив "причини от търговски и стратегически характер".

Няколко дни по-късно Агенцията за приватизация у нас определи австрийската БТ Инвест за купувач на 79,38% от капитала на "Булгартабак" за сумата от малко над 100 млн. евро.

BAT ще стане един от петте най-големи данъкоплатци в България, като незабавно ще създаде над 100 нови работни места и ще осигури още 1000 в дистрибуцията, допълват още от компанията.

В началото на март  "Булгартабак" съобщи за 16,8 млн. лева консолидирана загуба за 2016 година. Отчетът показа спад на продажбите с 30% до 383 млн. лева през миналата година. Основната причина е спирането на продажбите за Близкия изток, обясниха от холдинга.