"Алфа рисърч": ГЕРБ успява да си върне позициите от преди президентските избори

66% от хората са готови да отидат до урните

"Поляризацията и изострянето на кампанията фокусира общественото внимание към двете основни партии, но има един мнг тънък момент в кампанията – прекаляването на евъргрийните – ударите под кръста, сензационни обещанния и силни сблъсъци, кара хората да се оттеглят от най-зрелищната битка и да потърсят алтернативи в други артии. Дали ще се стигне до това, ще видим", каза пред БНТ Боряна Димитрова от Алфа рисърч.

Ето какво каза и за новото им изследване в началото на кампанията (проведено е 16-23 февруари, сред 1024 граждани чрез пряко стандартно интервю по домовете, финаннсира се от агецията):

"Това е изследване за старта на кампанията, а не на финала. В рамките на кампанията се регистрират значими движения, така че да не бързаме да казваме, че това ще са резултатите на изборите. Избирателната активност – 66% от хората са готови да отидат до урните. 24,9% са тези, които не са взели окончателно решение за коя партията да гласуват, и ще преценят според кампанията, 21,4 % - няма да гласуват, 53,7 % - вече съм взел решение.

Стартови позиции на партиите: 31,5% – ГЕРБ, 29,6% – БСП.

"Битката няма да се реши само в полето на противопоставянето на ГЕРБ и БСП. Има различна динамика между двете сили от януари досега. Махалото им се отмества от материалната инфраструктура към социалната инфраструктура. ГЕРБ успява да си върне позициите от преди президентските избори.

10,8% – Обединени патриоти

6,8%- ДПС

5,7% - „Воля”

3,9% – РБ

2,9%- АБВ, Д21

2,6%– Да, Бг

1,5%- Нова република