Милена Дамянова: Развитият талант в училище означава иновативен кадър в бизнеса

Без правилните таланти, които да изпълняват правилните роли, фирмите не могат да се справят с предизвикателствата за техния бизнес

Законът за предучилищното и училищното образование е изграден върху разбирането, че всяко дете е талант, а задача на образователната система е да го открие и да го развие. Това каза Милена Дамянова, председател на Комисията по образованието и науката в 43-то Народно събрание, по време на  12-ия Национален иновационен форум. В събитието участваха президентът Росен Плевнелиев, представители на бизнеса и на научната общност.
„Развитият талант в училище означава иновативен кадър в бизнеса. Без правилните таланти, които да изпълняват правилните роли, фирмите не могат да се справят с предизвикателствата за техния бизнес“, подчерта Дамянова.
Тя напомни, че законът въвежда нов тип училища – иновативни. По думите й, той дава свободата на учителите да работят креативно и да развиват такива умения у децата. „В  средното образование се работи активно за предприемачеството, новият закон дава възможност за отделен предмет“, посочи председателят на Комисията по образованието и науката.  
Човешкият капитал е в основата на успешния и съвременен бизнес и на успеха на развитата икономика, стана ясно още по време на дискусията.
Последните резултати от PISA показаха, че реформата е повече от нужна, но  промените в образованието не могат да се случат бързо, каза  Милена Дамянова. И допълни: „Първите добри резултати на PISA можем да очакваме не на следващата, а чак на по-следващата, когато на нея ще се явят тогавашните деветокласници, които сега са в V клас и започват да се обучават по новите програми.“
Положителните промени не са само в посока на средното образование, каза проф. Николай Денков от Софийския университет, който също участва във форума. Пред залата той посочи, че благодарение на работата на Дамянова в Комисията по образованието и науката в парламента са направени сериозни промени в подкрепа развитието на иновациите  във висшето образование и  науката.