Министерството на туризма ще инвестира повече в рекламата на България

Проучва се опита на водещи туристически страни, в които има специализирани училища за подготовка на кадри за бранша

Министерството на туризма ще разполага с около 3 милн. лева повече средства за реклама през 2017 година, това съобщи министърът на туризма в Добрич Николина Ангелкова. Тя участва в  среща с туристическия бранш, организирана от областния управител Детелина Николова. В срещата взеха участие и депутатите от ПП ГЕРБ Румен Иванов и Живко Мартинов.

През 2016  година министерството е изразходвало 4 000 000 евро за реклама на страната. Министърът Ангелкова коментира, че при много по-големи рекламни бюджети на утвърдени туристически държави България се е наредила на първо място в Европа по ръст на реализираните нощувки от туристи през първото шестмесечие. Борим се да разширим финансирането за реклама, заяви Ангелкова.
 Министърът заяви, че трябва да се положат усилия и следващите години да бъдат успешни за бранша като 2016-а, в която се очаква общият брой на българските и чуждестранните туристи в страната да достигне 12 000 000. Министърът посочи, че в Добричка област е постигнат 13.2 на сто ръст на туристите, като в черноморския комплекс "Албена" за периода от януари до август са отдъхвали над 320 000 души.
Проучваме опита на водещи туристически страни, в които към министерствата на туризма има специализирани училища за подготовка на кадри за бранша. В дългосрочен план е възможно да създадем такова училище или център за подготовка на кадри за изпълнителските позиции, които са "сърцето" на туристическата услуга, каза Ангелкова.
Представители на бранша поискаха на срещата да бъде обновена пътната инфраструктура към черноморския комплекс "Албена", нос Калиакра, пътят Варна-Добрич и други.