АПИ показа за първи път проекта за АМ "Струма" през Кресненското дефиле

За първи път от Агенция "Пътна инфраструктура" за първи път показаха проекта за АМ "Хемус" в Кресненското дефиле. Той предвижда изграждането на второ трасе в източната част и в него ще бъдат построени няколко тунела. Трасето няма да е като типична магистрала. Пътят се очаква да бъде завършен през 2020-та година.

Идеята на инженерите от АПИ е да се първоначално да се изгради ново трасе, а след това да се старото. Проектът беше представен в ефира на БНТ от шефа на пътната агенция инж. Лазар Лазаров. "Масово на запад в планинските райони използват този вариант", посочва инж. Лазаров, според който това е най-балансираното решение към настоящия момент.

Предвижда се сегашното платно на Кресненското дефиле да бъде обновено и движението по него да бъде пуснато еднопосочно в две летни в посока гръцката граница. Движението от границата към София пък ще става в новопостроено двулентово платно, което ще преминава на изток от дефилето по Кресненското плато. Така трафикът ще бъде улеснен и обезопасен. За последните 3 години при катастрофи в Кресненското дефиле са загинали 40 души, ранените са над 250.

"Кресненското дефиле е сеизмичен район, затова не може да се говори за тунел там. Вариантът е да има едно трасе на магистралата, която ще преминава оттам, другата да е източно разположена, ние затова работихме с Петров и Ковачев за екологична оценка на района. Районът в Кресненското дефиле не е безопасен въобще и търсим варианти, няма как да се направи чисто нова магистрала извън Кресненското дефиле, понеже няма средства, това сме го обсъждали с еколозите. Само едната лента ще е извадена в източна посока", обясни шефът на АПИ.