Паметникът на връх Шипка - начало на кампания "Ние обичаме България"

Кампанията на Министерство на туризма е в подкрепа на 100-те национални туристически обекта

Дава се начало на дългосрочна кампания „Ние обичаме България“, която е в подкрепа на 100-те национални туристически обекта. Това стана ясно на пресконференция на министърът на туризма Николина Ангелакова днес. 

Предвижда се да бъде ежегодна, в период от 100 дни. Всяка година инициативата ще подкрепя различни обекти, които имат нужда от неотложна поддръжка и защита, като тази година обектът, който е избран да бъде реставриран, е Паметникът на свободата на връх Шипка.

„За нас като Министерство на туризма е изключително важно да има такива инициативи. Културно-историческият туризъм е в нашия фокус на рекламата заедно с балнео и спа туризма, за да можем по този начин да превърнем България в целогодишна туристическа дестинация. Публично-частното партньорство също е един от акцентите в работа на министерството. Много се зарадвах, че това няма да е еднократно събитие и ще има своята продължителност, защото само така можем да имаме устойчивост“, заяви министър Ангелкова. По думите ѝ, всички подобни инициативи показват, че министерството е на прав път по отношение на публично-частното партньорство и включването на всички социално отговорни компании, които имат интерес да подпомагат популяризирането на нашата страна, както сред чуждестранните туристи, така и сред българите.

„Само за първото тримесечие на 2016 година са реализирани 2,4 милиона нощувки, което с 13% повече спрямо същия период на миналата година. 1,4 млн. от тях са на български граждани, което отново е с 13% ръст. Това ни нарежда в първите 10 места на класацията на ЕС по данни на Евростат“, подчерта министър Ангелкова.

„България има средно 5,8 % ръст на вътрешния туризъм – тоест на нощувките, реализирани от българи. Всичко това ни дава основание да работим все повече и по-усърдно, защото сме на прав път и самите ние виждаме какво има в нашата страна“, каза още тя.