Кунева: Училището не е място за манифестация на религиозна принадлежност

Трябва да бъдем особено разумни и да се пазим от радикализиране. Мястото на всякаква директна манифестация на религиозна принадлежност не е в училище. Това коментира днес вицепремиерът и министър на образованието Меглена Кунева в  предаването „Комбина“ по Нова телевизия по повод казуса с 16-годишното момиче от с. Вълкосел, което има забрана да ходи със забрадка на училище.
Кунева припомни, че по Конституция училището в България е светска институция. По думите й има достатъчно европейски опит в тази посока, включително и във Франция, която забрани мюсюлманските забрадки в училище със закон.
Според вицепремиера не бива облеклото да подчертава религиозни различия. Ако много ярко се афишира принадлежността към християнството, учителите могат също да възразят, посочи тя. Ако ние сега не успеем да уточним какво е нашето мнение като общество, ако децата не се чувстват обединени, ако всяко дете подчертава различията си, мисля че най-напред ще се разделим, а после кой знае кога ще се обединим, коментира още тя.
Кунева припомни, че у нас в продължение на десетилетия жените не са ходели с подобни забрадки и в момента става въпрос за единични случаи. По думите й е добре още отсега да са ясни правилата, за да не се налага същият разговор да бъде воден за бурки, ако такива се появят в училище в бъдеще.
Образователният министър коментира и проблемът с грамотността на децата роми. Това е тежък социален, и икономически проблем, каза тя и допълни, че едва ли ще се реши за един ден, но трябва постоянно да се работи по него. Според нея той трябва да бъде адресиран още в предучилищното образование, където именно децата, чийто майчин език не е българският могат да го научат и да получат помощ.
Кунева се ангажира да търси повече пари за учителите като се използват максимално механизмите на еврофондовете. Тя съобщи, че във втората половина на юни ще има голям учителски събор и подчерта, че целта на министерството е учителите да почувстват уважението и признателността на обществото.