До дни тръгват търговете за ремонтите на пътища с европейски пари

Голяма част от проектите са в Северна България

До дни ще бъдат стартирани тръжните процедури за избор на изпълнители на строително-монтажните работи и надзор при рехабилитацията на близо 238 км второкласна и третокласна пътна мрежа, която ще се финансира по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г., подчерта председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров пред участниците в XI-та Годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016“.

Голяма част от проектите, които ще се финансиран със средства от Европейския фонд за регионално развитие са в Северна България. Предвижда се рехабилитацията на близо 43 км от прохода „Петрохан“ на територията на област София - път II-81, около 30 км от второкласния път II-29 Варна - Добрич – Кардам, 21 км от път II-49 Търговище – Разград, 17,4 км от път III-1002 Враца - пещера „Леденика“, 27 км от път II-44 Севлиево – Габрово, близо 12 км от II-35 Плевен – Ловеч, 10 км от път II-86 Пловдив – Асеновград и т. н.

По програма „Транзитни пътища V“ през тази година продължава основният ремонт на над 170 км второкласни и третокласни пътища. Голяма част от тях също са в Северна България – напр. Шумен – Върбица, Смядово – Велики Преслав, Камчия – Съединение, Асеновград – Смолян и т. н.

Пред участниците във форума инж. Лазаров посочи, че приоритетните проекти в пътния сектор през следващите години са свързани с продължаване изграждането на магистралния пръстен. Ключовите обекти са автомагистралите „София – Калотина“, „Русе – Велико Търново“ и „Видин – Ботевград“, участъкът от Южната дъга на Софийския околовръстен път – от бул. „Бъкстон“ до АМ „Люлин“ и от п. в. „Младост“ до връзката с АМ „Тракия“, както и тунелът под Шипка. Работи се усилено по подготовката на всички проекти, така че при наличие на финансов ресурс да започне изграждането им, подчерта председателят на УС на АПИ. В краткосрочен план през следващите месеци ще е готов вторият участък от Западната дъга на СОП и 3-километровата отсечка от Северната скоростна тангента. С цялостното завършване на проекта от най-североизточния квартал на София – „Враждебна“ до най-северозападния и един от най-големите жилищни комплекси „Люлин“ ще се стига за около 15 минути. С приключването им ще бъде затворена цялата Западна дъга на околовръстния път на столицата, посочи инж. Лазаров.