Над 20 хил. души се жалвали в КЗП, 70% от случаите - решени

Парите

21-02-2016, 15:51

Снимка:

БНР

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Най-малко са оплакванията във връзка с ползване на туристически услуги и потребителски кредити

20 453 жалби и сигнали са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през 2015 г. Най-често те са по повод възникнали казуси, свързани с комуникационна техника (37%), обществени услуги (19%) и битови уреди (11%). Следват ги жалбите във връзка с ползване на битови услуги (6%) и закупуване на обувки и кожени изделия (6%). Пет на сто от жалбите касаят дефектна аудио-визуална техника. Гражданите са търсили съдействието на КЗП и при ситуации, свързани с пазаруването на храни и напитки (3%).

Най-малко са оплакванията във връзка с ползване на туристически услуги и потребителски кредити и покупки на облекла. Расте процентът на удовлетворените жалби. Комисията е успяла да реши повече от 70% от индивидуалните случаи. С 12% се е увеличил през 2015 г. броят на решените в полза на потребителите рекламации спрямо 2014 г. Статистиката сочи още, че нарушенията са намалели с около 10%.

По-голям е и процентът на случаите, в които КЗП е успяла да помогне на гражданите извън жалбите за рекламации. Например при казуси, свързани с онлайн пазаруване. Този сектор бележи и най-голям спад на нарушенията. С около 35% е намалял броят на случаите, в които интернет търговците не са предоставили задължителната по закон преддоговорна информация (данни за доставчика, условия за продажбата, съществени характеристики на стоките и др.).

Близо два пъти по-рядко се среща най-често констатираното в предходни периоди нарушение – съкращаването на 14-дневния срок за безусловен отказ от онлайн покупка.