Шофьори недоволни от пътен възел, министър Павлова: минава се без конфликт

Най-доброто от печата

06-08-2015, 05:56

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Който е пътувал по него, се убедил, че има и ляв, и десен завой

Пътният възел при Белокопитово край Шумен, наречен диамант, който бе открит в понеделник, е излишно усложнен и има рискови точки. Това твърдят шофьори, които вече са изпробвали новото съоръжение. И посочват конкретни проблеми.

Шофьорите, които идват от Варна и искат да стигнат до Шумен, трябва да намалят скоростта до 60 км в час, се оказват в лента без предимство. За да завият наляво, им се налага да прекосят две ленти, което при интензивен трафик би довело до задръстване. Като една от най-критичните точки е посочена тази при входа от София към Шумен, защото има опасност от навлизане в лентите за насрещно движение.

При движение от Русе към Варна не било възможно да не се намали скоростта заради мястото, където се сливат платната от Русе към Варна и от Варна към Шумен.

Едни от най-сериозните критики са за движението от Шумен към Варна. За да стане това, трябва да се направи остър обратен завой, при който има засичане с автомобилите, движещи се от Русе за Варна.

Пътуващите от София към Русе или Шумен също трябва да намалят скростта, навлизайки в пътния възел, заради лентата без предимство. За да се избегне навлизането в насрещното, трябва да се избере най-дясното платно, където се включват и тези, които пътуват от Варна и Русе към Шумен.

Според шофьори с изключение на София - Варна и обратно, Русе - София и Шумен - Русе и обратно, за останалите трасета пътният възел не гарантирал безконфликтно движение. Възможностите за навлизането в ленти за насрещно движение криели рискове от катастрофи

Излишно сложно било преминаването от Шумен към Варна. Но тук и недоволните признават, че разстоянието от Шумен до новия пътен възел е по-голямо, отколкото другите възможности за включване в магистрала “Хемус”.

Друга критика е за липсваща маркировка върху платната, която да указва направленията за движение.

Според властта обаче с пътния възел всичко е наред. Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова обяви, че новото съоръжение отговаря на всички проектантски норми, то е прекрасно. На критиките Павлова отговори с думите, че в България от футбол, политика и пътища разбират всички. Дори и най-големите му критици във фейсбук, като минаха през него, видяха, че има и ляв, и десен завой и дава възможност за безконфликтно преминаване, обобщи министърката.

Пътният възел е проектиран с идеята в него в бъдеще да се включва трафикът от две магистрали, обясняват от пътната агенция. При проектирането му проектът бил разглеждан в перспектива за завършването на цялата магистрала “Хемус” и изграждането на тази от Русе до Варна. Тя щяла да се строи заради трафика, който бил голям, особено през лятото, когато идвали и румънски туристи. Потокът се допълвал от зърнопроизводители, пътуващи към Варна. Двете магистрали щели да бъдат свързани с този пътен възел. Поради това не било възможно едната магистрала да се вкара в пътна връзка с 40 км в час, каквото било ограничението на скоростта в дъгите на детелината. Диамантът бил избран и заради ъгъла от 30 градуса, под който щели да бъдат свързани двете магистрали.

Техническото решение тип диамант при Белокопитово било за напълно функционален пътен възел, който има всички връзки от всички посоки за всички посоки, и бил по-добър вариант от типа детелина, защото по този начин не се намалява скоростта на движение от Русе за Варна и от София за Варна. Завоят наляво за включване в движението бил намален на 180 градуса, докато при детелините бил 270-градусов.

Теренът, на който бил построен пътният възел, също не позволявал друг тип. От северната част има микроязовир, в източната посока е село Белокопитово, на юг има две дерета, които се пълнят с вода през пролетта.

В момента потокът от Русе можел да се включи със скорост от 80 км в час. При изграждането на детелина щяло да се наложи този трафик да се вкара в еднолентов път, което може да предизвика задръстване.

Според данните на агенцията трафикът от Шумен към Варна е от пет до десет коли на час и поради това бил изграден обратен завой. За тези, които тръгвали от Шумен към Варна,

имало още два пътни възела, през които могат да стигнат по-пряко, вместо да се връщат до Белокопитово. По тази причина тези направления били подчинени на другите две.

Който пътува, щял да оцени функционалността на новия пътен възел, твърдят от пътната агенция. И посочват, че движението от Русе за Варна не е с намалена скорост, както и това от София за Варна. Проектната скорост за другите направления пък била 80 км в час. Имало само един участък от 30 м, където движението ставало с 30 км в час, след което следвало трасе с висока скорост.