Всеки месец по 1300 души се жалват от дефектни стоки

Най-много са рекламациите им в София, Русе и Пловдив

За месец близо 1300 граждани са потърсили съдействието на Комисията за защита на потребителите (КЗП) предимно по повод рекламации на телекомуникационна техника, битови уреди и услуги в различни сфери, сред които и обществени, съобщиха от ведомството.

Запазва се тенденцията около 70% от жалбите по проблеми от компетенциите на институцията да бъдат решавани в полза на потребителите. Извършени са над 2800 инспекции в търговски и туристически обекти, при които са съставени 260 акта за нарушения.

Най-много са жалбите в София, Русе и Пловдив. Като пример за нелоялна практика е дадена бургаска фирма, която поставила в телевизионния си пакет програма, която не предоставя – но въпреки това потребителите трябвало да плащат за нея.

Освен по жалби за рекламации, инспекторите на КЗП са извършили и 247 проверки, свързани с безопасността на предлаганите стоки и услуги. Най-активни в тези тематични проверки са били в градовете от областите Варна, Русе и Пловдив.

Забранени са 10 вида рискови за здравето и живота на потребителите продукти, свързани преди всичко с отглеждането на децата.