Увеличили сме износа си за ЕС с 12.2%

Портфейл

11-05-2015, 12:10

Снимка:

pixabay.com

Автор:

Bulgariautre.bg

Всичко от Автора

Основните ни търговски партньори са Германия, Италия, Румъния, Гърция, Белгия и Франция

През периода януари - февруари 2015 г. износът на България за ЕС се увеличава с 12.2% спрямо същия период на 2014 г. и е в размер на 4.5 млрд. лева. Основни търговски партньори на България са Германия, Италия, Румъния, Гърция, Белгия и Франция, които формират 69.5% от износа за държавите-членки на ЕС.

През февруари 2015 г. износът за ЕС се увеличава със 7.7% спрямо същия месец на предходната година и е в размер на 2.2 млрд. лева. Това сочи статистиката на НСИ за търговията на България с ЕС през периода януари - февруари 2015 г., цитирана от „24 часа”.

Вносът на България от ЕС през периода януари - февруари 2015 г. се увеличава с 3.3% спрямо същия период на 2014 г. и е на стойност 5 млрд. лева по цени CIF. Най-голям е стойностният обем на стоките, внесени от Германия, Румъния, Италия, Испания и Гърция. През февруари 2015 г. вносът на България от държавите-членки на ЕС се увеличава с 6.5% спрямо същия месец на предходната година и е в размер на 2.6 млрд. лева по цени CIF.

Външнотърговското салдо (износ FOB - внос CIF) на България с ЕС за периода януари-февруари 2015 г. е отрицателно и е на стойност 504.2 млн. лева. По цени FOB/FOB (след елиминиране на разходите за транспорт и застраховки при внос на стоки) салдото също е отрицателно и е в размер на 298.9 млн. лева.

При износа на България за ЕС, разпределен според Стандартната външнотърговска класификация, през първите два месеца на 2015 г. в сравнение със същия период на 2014 г. най-голям ръст е отбелязан в секторите „Необработени (сурови) материали, негодни за консумация (изкл. горивата)” (39.6%) и „Минерални горива, масла и подобни продукти” (29.1%). Спад се наблюдава в сектор „Безалкохолни и алкохолни напитки и тютюн” (19.5%).

При вноса от ЕС най-голямо процентно увеличение е отчетено в секторите „Безалкохолни и алкохолни напитки и тютюн” (25.5%) и „Артикули, класифицирани главно според вида на материала” (23.1%). Най-голямо намаление се наблюдава в сектор „Минерални горива, масла и подобни продукти” (47.1%).