Европа няма да дава пари за асфалт след 2020 г.

Портфейл

25-03-2015, 07:36

Снимка:

infrastrukture.bg

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Проектирането на магистрала "Черно море" започва наново

Европа няма да финансира строителство и ремонти на пътна инфраструктура след 2020 г., когато приключва сегашният програмен период от 2014 г. Това стана ясно от думите на зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков, цитиран във в. "Сега" . На форум за стратегическата инфраструктура у нас вчера той алармира, че България трябва да търси други източници за изграждане на приоритетни проекти в по-дългосрочен период.

Според Нанков пак до 2020 г. трябва да се въведе поетапно и тол системата за платено преминаване по магистралите. В същото време страната ни трябва максимално ефективно да усвоява средствата за строителство на пътища по програма "Транспорт". Изпълнението на магистрала "Марица" е напреднало до 89%, отчете на форума шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров. Строежът на два участъка от "Струма" също върви добре, западната дъга на Околовръстното на София е готова на 66%, напредват обходите на Габрово и Монтана. Всички тези обекти трябва да бъдат завършени през тази година, за да не се загуби европейското финансиране за тях. До 2016 г. ще е готова оценката за въздействие върху околната среда на най-трудния участък от "Струма" - през Кресненското дефиле. Догодина там също ще започне работа - независимо дали ще избере вариант с един дълъг 15-километров тунел или алтернативно трасе, допълни шефът на компанията за стратегически инфраструктурни проекти Асен Антов. Той обяви, че започва ново проектиране и ОВОС на магистрала "Черно море", за да имаме готовност за строеж при евентуално осигуряване на финансиране. Наличните предпроектни проучвания били от 2001 г.

Стабилизационната програма за БДЖ за идните 10 години ще бъде представена след седмица, обяви транспортният министър Ивайло Московски. Той потвърди, че с Брюксел често имаме разминавания за приоритетните трасета, които трябва да се финансират у нас, и посочи като пример 2-годишните спорове за магистрала "Хемус". Довършването на аутобана е в резервния списък на програма "Транспорт".

 НАПРЕДЪК

Националната програма за саниране ще обхване 70% от големите блокове, обяви Николай Нанков. Вече са подписани 161 договора, подадени са близо 400 заявления. Най-активни са собствениците в Благоевград. Възложени са 10 процедури за обществени поръчки по техническите и енергийните обследвания на одобрени за саниране сгради. "Техническите паспорти, издадени по националната програма, ще бъдат напълно безплатни за собствениците на имотите в сградите", категоричен беше Нанков в отговор на въпрос за поредни спекулации, че хората ще трябва да плащат сами.