Все повече родни потребители подават жалби и сигнали

За изминалата година те са били 18 000, сочат данните на КЗП

Все повече родни потребители подават жалби и сигнали през последните години. Това стана ясно от годишния доклад на Комисията за защита на потребителите (КЗП). На пресконференция в БТА по повод Световния ден на потребителя главният секретар на КЗП Иван Бъчваров представи актуални данни за свършената работа през изминалата година.

От думите му стана ясно, че за 2014 г. общо 34 000 проверки и инспекции са били извършени от Комисията. 29 000 от тях са били по Закона за защита на потребителите, а останалите - по Закона за туризма.

3 308 са издадените актове за нарушения, а броят на наказателните постановления е 3 700. Комисията е установила и 112 нелоялни търговски практики за 2014 г., като е наложила и санкции за тях.

По сметки на Бъчваров за последните няколко години се увеличава неспирно броят на жалбите и сигналите, които българите подават - и електронно, и с писмени и телефонни сигнали. За изминалата година те са били 18 000, стана ясно от данните на КЗП. Често сигналите обаче са с непълна информация и се налага още комуникация с потребителите, което отнема на КЗП още ресурси и време, жали се Бъчваров.

По темата се включиха и от Асоциация "Активни потребители" в лицето на Богомил Николов. Той сметна, че Националният съвет за защита на потребителите не е заседавал вече от 9 години. Догодина ще празнуваме юбилей и ще им занеса торта с люти чушки или хинин, да не им е сладко, закани се той. По думите му именно Съветът е мястото, където трябва да може мотивирано да се представят проблемите на потребителите и да се намират политики с участие и консенсус на всички страни. Иначе отделни депутати внасят лобистки текстове и се приемат грешни решения, възмутен е Николов.