България не е особено интересна за световните търговски вериги

Страната ни е на 42-о място и е сред държави като Катар, Кувейт и Естония

България остава в периферията на вниманието на световните търговски вериги и заема 42-ро място в глобалната класация на консултантската компания CBRE за най-желаните дестинации за експанзия на ритейлърите през 2015 г., пише investor.bg Страната ни е класирана сред държави като Катар, Кувейт и Естония.

Само 4 на сто от анкетираните от компанията търговски вериги са заявили, че планират експанзия в страната ни. Резултатите са малко по-добри в сравнение с миналата година, когато 3% от анкетираните търговци бяха заявили, че се интересуват от експанзия в България и това ни класира на 46-то място в класацията.

За втора поредна година Германия е най-желаната дестинация за експанзия на глобалните търговски вериги, сочат резултатите от редовното годишно изследване на намеренията на търговските вериги за разширяването им.

40 на сто от анкетираните търговци планират да отворят нов магазин в Германия през тази година. Втората позиция в класацията на най-желаните дестинации от търговските вериги е за Великобритания (33% планират нов магазин в страната), а трета е Франция (31%).

Германия е предпочитана от търговците заради възможността им за достъп до 30 големи града с голяма покупателна способност. Същевременно въпреки засиления интерес наемните нива на търговските площи остават сравнително стабилни или отбелязват много слаб растеж.

Франция продължава да е привлекателна заради зрелия си пазар и няколкото силни града с успешни търговски центрове. Най-предпочитан за навлизане на френския пазар си остава Париж. Промените в работното време на търговците през неделя и създаването на зони за международен туризъм, където магазините ще работят целогодишно и в неделите, прави страната още по-привлекателна.

Същевременно несигурните перспективи пред икономическия растеж и нарастващите разходи на търговците са основните предизвикателства пред плановете им за експанзия. 47 на сто от анкетираните отбелязват, че това са основните им опасения за тази година.

Най-активни на глобалния пазар за търговците от Германия, САЩ и Великобритания – по 16% от веригите от тези страни планират експанзия в чужбина. Следват италианските вериги – 11%. Европейските вериги предпочитат да се разширяват в държави от Европа, докато американските са насочили усилията си към азиатския пазар и особено Япония, Китай и Хонконг, показват данните на компанията.

От търговците, избрали Европа за разширяването си, 21% планират да открият до 5 магазина през тази година и само 9% - над 40 магазина. Подобни са тенденциите и на другите пазари, към които ритейлърите са се насочили.