Децата масово не щат на училище

Общество

08-02-2015, 10:50

Снимка:

Варнаутре/архив

Автор:

bulgariautre.bg

Всичко от Автора

Учители от Западна България се събират, за да решат как да върнат интереса на децата към ученето

Процентът на учениците, които нямат мотивация да учат, се увеличава застрашително. Все повече са и преподавателите, които умишлено повишават оценките на децата, което допълнително ги отблъсква. Много от учениците редовно присъстват в часове не само без учебници, но и без тетрадки и химикалки, а тази тенденция вече не е „привилегия" само на дванайсетокласниците.

Това са наблюдения и изводи на преподаватели от училищата в Западна България. По инициатива на дългогодишния председател на Съюза на работодателите в образованието и директор на строителната гимназия в Перник Самуил Шейнин тази сряда те ще се събират, за да решат как да върнат интереса на децата към ученето.

„За съжаление тенденцията за повишаване процента на немотивираните ученици е световна", каза Шейнин пред „Труд". Нашите учители не са правили статистически извадки за броя на неангажираните деца, но са обобщили причините за това. Сред тях са социалната среда, липсата на подкрепа от страна на родителите в част от семействата, старите методи на преподаване, учебните програми и учебниците, които са с непроменени изисквания от години. „Поставянето на оценки, в които субективният критерий е много голям, тенденцията да се пишат по-високи бележки за по-малко знания, както и липсата на единни правила при оценяването са другите фактори за намаляване на мотивацията", категоричен е Шейнин. В училище допусканият субективизъм в полза на ученика за тройка е 25 от 100, за четворка е 40%, за добър - 30%, а за отличен - 25%, е сметнал директорът. В един момент „дупките" в знанията лъсват - или при интервютата за работа, или на кандидат-студентските изпити.

Той и неговите колеги се готвят да изработят единни правила за оценяване и модел за привличане на учениците към работата в класната стая. Също така са изработили и „10 истини за образованието", сред които е този: „Формалното изпълнение на служебните задължения са фатални за системата."