"Енерго-Про": Софтуер е виновен за двете фактури с един и същ падеж

Това са несериозни обяснения, заяви председателят на енергийната комисия в НС Делян Добрев

Доставчиците на електричество се явиха на разпит в парламента заради сметките след празниците.

Оказа се, че проблем с две сметки за ток и с един и същ срок за плащане имат само 5% от абонатите на „Енерго – Про”, но не и на другите ЕРП-та, предаде bTV.

След 3 дни мълчание и писмени съобщения, от дружеството, което обслужва Североизточна България, обясниха пред депутатите, че причина за еднаквата дата за плащане на двете фактури бил софтуерът, с който работят.

Така или иначе плащането можело да се забави с до две седмици, без да се трупат лихви и без да се спира тока, повториха от „Енерго-Про”.

„Ние си изпълнихме точно както ни казват правилата, ето защото смятам че сме се държали като много съвестен и грижовен стопанин”, заяви Стефан Абаджиев от компанията.

Председателят на енергийната комисия в НС и бивш ресорен министър Делян Добрев коментира: „Не останах удовлетворен от обясненията на „Енерго-Про”. Тяхното обяснение че има празници, софтуерът не позволяла... Това са несериозни обяснения, как успяха останалите ЕРП-та да се справят с 31-дневния срок?”.

По думите му, не трябва да се стига до ситуации държавата да се разтресе и едва тогава да се предприемат действия.