Ангелкова: 61% от българите са готови да почиват в България

Рекламират с европари 50 малко познати български туристичеки обекта

61% от българите са готови да почиват в България. Резултатът е на база направено социологическо проучване, съобщи министър Николина Ангелкова.

"Това, което данните показват, е, че българите са склонни да пътуват из страната, но нямат информация къде могат да почиват и да прекарват свободното си време. Това ни дава насока да променим нагласите на българите да почиват повече у нас", каза министърът.

Така министерството решава да рекламира малко известни 50 български туристически обекта.

Комуникационната кампанията, която ще рекламира обектите, се провежда по проект, финансиран от оперативна програма "Регионално развитие". Стойността на проекта е 1.9 млн. лв. без ДДС. Проектът е подписан през октомври 2014 г. и трябва да бъде завършен в рамките на 10 месеца, предаде "24 часа".

„Много е важно да се знае, че Драгоманското блато, което е близо до София, не се познава от нас”, заяви министърът на туризма.

Според нея е важно за такива обекти, които са на една ръка разстояние, да имаме информация. Фокусът на кампанията е в тях.

В рамките на кампанията е създаден специален сайт: myastoto.bg , където ще има информация за всички обекти и място за коментари от българските туристи. Към сайта ще има отпратка и от официалния туристически сайт www. bulgratiartevel.bg. Концепцията на кампанията е „Обиколи България, открий мястото“.

Ще бъдат заснети 50 рекламни клипа - за всеки един от обектите, ще се излъчват реклами по три национални телевизии.

"Чрез насърчаване на вътрешния пазар има възможност да се компенсира спадът на руски и украински туристи", обясни министър Ангелкова.

"Мисля и аз да посетя всичките обекти и да преценя сама какво е състоянието им, ако някъде е необходимо подобряване на средата - това ще бъде направено", каза тя.