Владимир Владимиров: Спирането на влакове е единственото спасение за железницата

От средата на февруари ще има план за финансово стабилизиране на БДЖ

БДЖ не е приоритет на българската държава повече от 20 години. Единственото действие, което можем да предприемем, с оглед на това, че субсидията бе намалена с 40 милиона лева, за да спасим железницата, е спирането на влаковете и съкращенията. Железницата не е социална институция, а търговско дружество. Това заяви изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров пред БНТ.

Той обясни, че от средата на февруари ще има план за финансово стабилизиране на железницата, който ще бъде представен пред всички институции и ще се направи опит за спасяване на БДЖ.

„Надявам се, че БДЖ ще стане приоритет на държавата и ще има по-дълъг хоризонт от гледна точка на инвестиции и на погасяване на задълженията“, добави Владимиров.

Задълженията към банките към момента са 370 милиона лева, но ако се погаси част от него, ще бъде подписано споразумение за разсрочване за следващата. Това обаче може да се случи само в контекста на една цялостна програма за дружеството, допълни изпълнителният директор на холдинга. Според него финансирането на железницата трябва да се децентрализира и градските и селските влакове да са на издръжка на общините, които да преценят дали да поддържат влакове или автобусни линии.