В Карлово готвят протести срещу спирането на влакове

На ход е БДЖ

Жителите на Карлово се готвят да блокират жп линията София-Бургас, ако БДЖ спре планираните девет влака, които преминават през градчето. Хората са събрали подписка срещу спирането на влаковите композиции, под която са се разписали над 1000 души.  Протести се готвят и в други краища на страната.

След близо седмица полемика по медиите срещу спирането на множество влакови композиции, БДЖ разпространи проекта за финансовите си разчети за приходите и разходите си през тази година. Публикуваме официалното писмо, изпратено от пресцентъра на железопътния превозвач.

“Уважаеми колеги,

В края на миналата седмица „Холдинг БДЖ” ЕАД оповести официално, че от утре (12-и януари) ще бъде намален броя на движещите се пътнически влакове в различни региони на страната, както и причините, налагащи предприемането на тези мерки:

· намаляване на годишната компенсация (субсидия) от страна на държавата за разходите при осъществяването на обществената превозна услуга с 40 млн. лв.

· недостиг на тягов подвижен състав /локомотиви и мотриси/ в експлоатация.

През последните два дни представители на граждански организации и социални партньори изказват твърдения в медийното пространство, че през 2015 г. „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД може да функционира нормално с годишна компенсация (субсидия) в размер на 140 млн. лв. и без предприемане на мерки за съкращаване броя на движещите се пътнически композиции.

В тази връзка ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД прилага публично Отчета за приходите и разходите на дружеството (вж. прикачения файл), като очаква и приема всякакви аргументирани предложения по темата: Нормално функциониране на железопътния превозвач с годишна компенсация (субсидия) в размер на 140 млн. лв. без предприемане на мерки за редуциране броя на влаковете и персонала.От приложените отчети са видни разходите на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за 2013 г., 2014 г., разходите на дружеството през 2015 г., в случай, че годишната компенсация (субсидия) не беше намалена с 40 млн. лв., както и тези разходи, които ще бъдат направени през 2015 г., вписвайки се в определената вече годишна субсидия в размер на 140 млн. лв.

От приложената в прикачения файл таблица е видно, че в случай, че не бъдат предприети действия и субсидията остане в размер на 140 млн. лв., дружеството „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД ще приключи 2015 г. със загуба от 44 млн. и 629 хил. лв.