Ивайло Московски: Субсидията на БДЖ се намалява с 40 млн. лв.

Министърът ще търси вътрешни компенсаторни механизми, за да не се стига до съкращения

Субсидията на държавните железници се намалява с 40 млн. лв. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Ивайло Московски по време на откриването на Речния информационен център в Русе, предаде „Фокус”.

„Тези пари не се прибират някъде, а се дават като целеви капитал, трансфер за погасяване на кредитите на дружеството. И това е тема, и за нея трябва да се мисли. От тази гледна точка ние можем да посочим с пръст и да кажем, някой взима от субсидията. По-скоро тя се разпределя по по-различен начин”, поясни Московски.

„Ще търсим вътрешни компенсаторни механизми, за да не се стигне до някакви по-радикални действия, като съкращение и спиране. Ще опитаме с по-плавен подход, ако може да се разредят графиците, където може, да търсим вариант с дебат с областни, общини, синдикати, да видим какви механизми можем да намерим вътре в системата да компенсираме това”, посочи министърът.

„Идеята, която имахме е действително да се създаде една транспортна компания към БДЖ за автобуси или бусчета, която в най-губещите, най-нерентабилните направления за довеждащ транспорт в БДЖ към основните спирки и гари, да бъде покрита от такъв вид транспорт. Не можем физически да го реализираме толкова бързо, ще работим поне в рамките на следващата година. До неизпълнение с договора с държавата няма да се стигне, по-скоро трябва да търсим вътрешни механизми, малко да се разредят движението, ще има някаква оптимизация, но тя трябва да стане след съгласуването на синдикат”, каза още министър Московски.

На въпрос - лоялна ли е цифрата от 1500 човека да останат без работа, той отговори че това е много краен вариант: „Никой не иска да стига този вариант, така че според мен ще намерим по-добър”.