Петър Андронов: Депозантите на КТБ да изчакат, докато получат парите си, освен ако не е спешно

Банкерът отправи призив към депозантите заради очакванията за големи опашки

Един добронамерен съвет от мен – ако хората могат да изчакат още няколко дни,  да отидат да получат парите си след седмица, след 10 дни, освен ако наистина не им е ужасно спешно, защото опашките ще бъдат много и ще загубят много време. Това заяви пред журналисти Петър Андронов, председател на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на СиБанк, във връзка с организацията за утре, когато ще започне изплащането на гарантираните депозити в КТБ, предаде репортер на Bulgariautre.

Андронов обясни, че това е нещо, което притеснява всички, защото се случва за първи път. „В такива големи мащаби няма практика и опит в България и всъщност такъв процес е почти непознат и в другите страни и няма откъде да се научим и да видим как се прави. Още по-неприятното е, че депозантите на КТБ бяха доста дълго време държани далеч от своите спестявания и не е изключено голяма част от тях да са изнервени и нетърпеливи и да поискат още в първите дни да получат сумите си, което ако наистина не им е спешно, не бих ги съветвал да правят”, заяви той.

„Колкото и да ни се иска, времето за обслужване на един клиент не може да се компресира до безкрайност. Има необходимост от проверки, включително на личните документи, защото може да се случат измами и злоупотреби. Ние трябва да сме сигурни, че плащаме точната сума на точния човек”, подчерта Петър Андронов. Той добави, че проверките и документални процеси няма как да се елиминират напълно.

„Като дойдат хората в клоновете на банката, те не знаят къде какви опашки има, може да се струпват в най-познатите локации и да направят големи опашки на едно място. Ще има служители на банките, които ще ги информират къде на други места в момента няма опашка и да отидат там, за да не губят време”, заяви Андронов.

Служителите ще обясняват на хората какво може да правят и как да се подготвят, още докато чакат на опашката, за да не се губи време при самите касиери.

„Процесът е с много неизвестни. Надяваме се да не протече с екстремни събития, но в крайна сметка всичко трябва да се подчини на някакъв разум. След 5 месеца чакане 1-2 дни повече трябва да е възможно за повечето хора да си го позволят, за да избегнат за самите себе си неудобството от чакането в лошото време”, добави банкерът.