Бивш служител на КАТ: Всеки подкуп, даден на пътя, води до катастрофа

Трябва да си зададем въпроса защо хората са склонни да дадат подкуп

"Всеки подкуп, даден на пътя, води до катастрофа. Ако аз си позволя да извърша нарушение, продължавам да извършвам това нарушение в бъдеще. В един момент това върви към катастрофа. Камерите са средството, с което намаляваме корупцията на пътя”, заяви пред Нова тв. Любка Маринова, бивш служител на КАТ-София.
"Трябва да си зададем въпроса защо хората са склонни да дадат подкуп. Отговорът е, че ако не ги дадат, влизат в една изключително бюрократична процедура, която отнема минимум 6 месеца. Имаме писане на акт, после възражение, след месец издаване на наказателно постановление. Следва игра на котка и мишка за връчването му. След това отиваме в съда да го обжалваме, ангажираме съдия, отива се на дело. Има втора инстанция, след което наказателното постановление влиза в сила и тогава държавата започва трета процедура по събирането. Изпадаме в една ситуация, в която за акт, който е 50 лева, държавата е похарчила между 200 и 400 лева да си го събере”, обясни Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при ПТП.
"Не знам защо депутатите от правната комисия смятат, че този закон, който е от 69-а година, е някаква свещена крава и не искат да го променят”, допълни Тодоров.
"Очевидно КАТ е сбъркана институция изначално. Трябва всичко да се ликвидира и да започне по нов начин и с нови хора”, на мнение е адвокатът Николай Хаджигенов.